Ruang perniagaan kompleks pusat bandar Pasir Gudang : (masalah semasa dan strategi pemasaran) /

Di dalam kajian ini, penulis cuba mengkaji masalah kekosongan yang berlaku di Kompleks Pusat Bandar Pasir Gudang. Kajian terlebih dahulu dilakukan dari segi teori dan kemudian diaplikasikan untuk melihat sama ada Kompleks Pusat Bandar Pasir Gudang telah menepati segala ciri-ciri yang perlu untuk ke...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: 457675 Zarina Ahmad
Format:
Published: Skudai : UTM, 1988
Subjects:
_version_ 1796667398667894784
author 457675 Zarina Ahmad
author_facet 457675 Zarina Ahmad
author_sort 457675 Zarina Ahmad
collection OCEAN
description Di dalam kajian ini, penulis cuba mengkaji masalah kekosongan yang berlaku di Kompleks Pusat Bandar Pasir Gudang. Kajian terlebih dahulu dilakukan dari segi teori dan kemudian diaplikasikan untuk melihat sama ada Kompleks Pusat Bandar Pasir Gudang telah menepati segala ciri-ciri yang perlu untuk kejayaannya. Bab Satu merupakan bab pengenalan kepada kajian iaitu dari segi objektif, skop, methodologi serta kepentingan kajian. Di dalam Bab Dua, penulis mengemukakan teori yang akan digunakan untuk kajian iaitu teori permintaan dan penawaran ruang perniagaan. Di dalam bab ini, definisi ruang perniagaan diberikan. Seterusnya, penulis mengenalkan kawasan kajian di dalam Bab Tiga berserta masalah-masalah yang dihadapi oleh pihak pengurusan. Analisa dijalankan di dalam Bab Empat di mana kesemua faktor-faktor dikaji, termasuklah faktor fizikal, pengurusan, kajian peniaga dan pembeli-belah. Bab Lima membincangkan tentang strategi pemasaran yang digunakan untuk memasarkan ruang-ruang perniagaan di Kompleks Pusat Bandar Pasir Gudang, di mana keberkesanan strategi juga dikaji. Kesimpulan dan hasil kajian dibentangkan di dalam Bab Enam iaitu bab terakhir, bersama-sama dengan cadangan-cadangan penulis untuk menyelesaikan masalah.
first_indexed 2024-03-04T18:00:42Z
format
id KOHA-OAI-TEST:110740
institution Universiti Teknologi Malaysia - OCEAN
last_indexed 2024-03-04T18:00:42Z
publishDate 1988
publisher Skudai : UTM,
record_format dspace
spelling KOHA-OAI-TEST:1107402020-12-19T17:01:53ZRuang perniagaan kompleks pusat bandar Pasir Gudang : (masalah semasa dan strategi pemasaran) / 457675 Zarina Ahmad Skudai : UTM,1988Di dalam kajian ini, penulis cuba mengkaji masalah kekosongan yang berlaku di Kompleks Pusat Bandar Pasir Gudang. Kajian terlebih dahulu dilakukan dari segi teori dan kemudian diaplikasikan untuk melihat sama ada Kompleks Pusat Bandar Pasir Gudang telah menepati segala ciri-ciri yang perlu untuk kejayaannya. Bab Satu merupakan bab pengenalan kepada kajian iaitu dari segi objektif, skop, methodologi serta kepentingan kajian. Di dalam Bab Dua, penulis mengemukakan teori yang akan digunakan untuk kajian iaitu teori permintaan dan penawaran ruang perniagaan. Di dalam bab ini, definisi ruang perniagaan diberikan. Seterusnya, penulis mengenalkan kawasan kajian di dalam Bab Tiga berserta masalah-masalah yang dihadapi oleh pihak pengurusan. Analisa dijalankan di dalam Bab Empat di mana kesemua faktor-faktor dikaji, termasuklah faktor fizikal, pengurusan, kajian peniaga dan pembeli-belah. Bab Lima membincangkan tentang strategi pemasaran yang digunakan untuk memasarkan ruang-ruang perniagaan di Kompleks Pusat Bandar Pasir Gudang, di mana keberkesanan strategi juga dikaji. Kesimpulan dan hasil kajian dibentangkan di dalam Bab Enam iaitu bab terakhir, bersama-sama dengan cadangan-cadangan penulis untuk menyelesaikan masalah.Projek khas (Sarjana Muda Ukur (Pengurusan Hartabenda)) - Universiti Teknologi Malaysia, 1988Di dalam kajian ini, penulis cuba mengkaji masalah kekosongan yang berlaku di Kompleks Pusat Bandar Pasir Gudang. Kajian terlebih dahulu dilakukan dari segi teori dan kemudian diaplikasikan untuk melihat sama ada Kompleks Pusat Bandar Pasir Gudang telah menepati segala ciri-ciri yang perlu untuk kejayaannya. Bab Satu merupakan bab pengenalan kepada kajian iaitu dari segi objektif, skop, methodologi serta kepentingan kajian. Di dalam Bab Dua, penulis mengemukakan teori yang akan digunakan untuk kajian iaitu teori permintaan dan penawaran ruang perniagaan. Di dalam bab ini, definisi ruang perniagaan diberikan. Seterusnya, penulis mengenalkan kawasan kajian di dalam Bab Tiga berserta masalah-masalah yang dihadapi oleh pihak pengurusan. Analisa dijalankan di dalam Bab Empat di mana kesemua faktor-faktor dikaji, termasuklah faktor fizikal, pengurusan, kajian peniaga dan pembeli-belah. Bab Lima membincangkan tentang strategi pemasaran yang digunakan untuk memasarkan ruang-ruang perniagaan di Kompleks Pusat Bandar Pasir Gudang, di mana keberkesanan strategi juga dikaji. Kesimpulan dan hasil kajian dibentangkan di dalam Bab Enam iaitu bab terakhir, bersama-sama dengan cadangan-cadangan penulis untuk menyelesaikan masalah.36PRZSLShopping centers
spellingShingle Shopping centers
457675 Zarina Ahmad
Ruang perniagaan kompleks pusat bandar Pasir Gudang : (masalah semasa dan strategi pemasaran) /
title Ruang perniagaan kompleks pusat bandar Pasir Gudang : (masalah semasa dan strategi pemasaran) /
title_full Ruang perniagaan kompleks pusat bandar Pasir Gudang : (masalah semasa dan strategi pemasaran) /
title_fullStr Ruang perniagaan kompleks pusat bandar Pasir Gudang : (masalah semasa dan strategi pemasaran) /
title_full_unstemmed Ruang perniagaan kompleks pusat bandar Pasir Gudang : (masalah semasa dan strategi pemasaran) /
title_short Ruang perniagaan kompleks pusat bandar Pasir Gudang : (masalah semasa dan strategi pemasaran) /
title_sort ruang perniagaan kompleks pusat bandar pasir gudang masalah semasa dan strategi pemasaran
topic Shopping centers
work_keys_str_mv AT 457675zarinaahmad ruangperniagaankomplekspusatbandarpasirgudangmasalahsemasadanstrategipemasaran