Role of random generator & problem solver for CAI on minimization of Boolean algebra using karnaugh map /

Projek ini bertujuan menggunakan teknik bantuan pembelajaran berkomputer iaitu singkatannya CAI (Computer Assisted Instruction) dalam meningkatkan mutu pengajaran pensyarah/guru dan meningkatkan keupayaan pembelajaran serta pemahaman pelajar di dalam proses pembelajaran Aljabar Boole dalam bahagian...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: 195724 Liew, Meng Wei
Format:
Published: Kuala Lumpur : UTM, 1994
Subjects:
_version_ 1796695839363563520
author 195724 Liew, Meng Wei
author_facet 195724 Liew, Meng Wei
author_sort 195724 Liew, Meng Wei
collection OCEAN
description Projek ini bertujuan menggunakan teknik bantuan pembelajaran berkomputer iaitu singkatannya CAI (Computer Assisted Instruction) dalam meningkatkan mutu pengajaran pensyarah/guru dan meningkatkan keupayaan pembelajaran serta pemahaman pelajar di dalam proses pembelajaran Aljabar Boole dalam bahagian petaKarnaugh. Projek ini ingin memperkenalkan kebaikan penjana masalah rawak, penyelesai masalah dan strategi latihtubi. Penjana masalah rawak dan penyelesai masalah merupakan tulang belakang kepada projek ini. Sistem yang dibangunkan terbahagi kepada enam modul iaitu (a) pemilihan Operasi (b) Penjana masalah rawak dan penyelesai masalah (c) latihan dan Pengujian (d) Pengurusan Maklumat Pelajar (e) Penilaian Prestasi Rekod (f) Pencetakan Maklumat. Strategi yang digunakan dalam projek ini ialah latihtubi. Bahagian pemilihan operasimembolehkan pengguna memilihan operasi yang dikehendaki dengan menggunakan tetikus atau kekunci arah. Operasi-operasi di dalam bahagian ini telah disusunkan dengan teratur dan dinyatakan dengan jelas. Penjana masalah rawak diperlukan untuk menjanakan soalan-soalan yang diperlukan semasa latihan dan ujian. Bahagian latihan membolehkan pelajar membuat ulangkaji dengan membuat latihan. Bahagian pengujian pula menyediakan soalan-soalan yang dijalankan oleh penjana masalah rawak untuk mengguji pemahaman pelajar. Bahagian pengurusan maklumat pula digunakan untuk menguruskan kesemua maklumat pelajar. Bahagian penilaian adalah untuk menilai prestasi pelajar semasaujian untuk menentukan sejauh mana pemahamannya terhadap mata pelajaran ini.Bahagian pencetakan membolehkan pengajar mencetak maklumat-maklumat sepertisenarai pelajar yang lulus dan gagal.
first_indexed 2024-03-05T00:55:54Z
format
id KOHA-OAI-TEST:248813
institution Universiti Teknologi Malaysia - OCEAN
last_indexed 2024-03-05T00:55:54Z
publishDate 1994
publisher Kuala Lumpur : UTM,
record_format dspace
spelling KOHA-OAI-TEST:2488132020-12-19T17:07:46ZRole of random generator & problem solver for CAI on minimization of Boolean algebra using karnaugh map / 195724 Liew, Meng Wei Kuala Lumpur : UTM,1994Projek ini bertujuan menggunakan teknik bantuan pembelajaran berkomputer iaitu singkatannya CAI (Computer Assisted Instruction) dalam meningkatkan mutu pengajaran pensyarah/guru dan meningkatkan keupayaan pembelajaran serta pemahaman pelajar di dalam proses pembelajaran Aljabar Boole dalam bahagian petaKarnaugh. Projek ini ingin memperkenalkan kebaikan penjana masalah rawak, penyelesai masalah dan strategi latihtubi. Penjana masalah rawak dan penyelesai masalah merupakan tulang belakang kepada projek ini. Sistem yang dibangunkan terbahagi kepada enam modul iaitu (a) pemilihan Operasi (b) Penjana masalah rawak dan penyelesai masalah (c) latihan dan Pengujian (d) Pengurusan Maklumat Pelajar (e) Penilaian Prestasi Rekod (f) Pencetakan Maklumat. Strategi yang digunakan dalam projek ini ialah latihtubi. Bahagian pemilihan operasimembolehkan pengguna memilihan operasi yang dikehendaki dengan menggunakan tetikus atau kekunci arah. Operasi-operasi di dalam bahagian ini telah disusunkan dengan teratur dan dinyatakan dengan jelas. Penjana masalah rawak diperlukan untuk menjanakan soalan-soalan yang diperlukan semasa latihan dan ujian. Bahagian latihan membolehkan pelajar membuat ulangkaji dengan membuat latihan. Bahagian pengujian pula menyediakan soalan-soalan yang dijalankan oleh penjana masalah rawak untuk mengguji pemahaman pelajar. Bahagian pengurusan maklumat pula digunakan untuk menguruskan kesemua maklumat pelajar. Bahagian penilaian adalah untuk menilai prestasi pelajar semasaujian untuk menentukan sejauh mana pemahamannya terhadap mata pelajaran ini.Bahagian pencetakan membolehkan pengajar mencetak maklumat-maklumat sepertisenarai pelajar yang lulus dan gagal.Kertas Projek (Sarjana Muda Sains Komputer) - Universiti Teknologi Malaysia, 1994Projek ini bertujuan menggunakan teknik bantuan pembelajaran berkomputer iaitu singkatannya CAI (Computer Assisted Instruction) dalam meningkatkan mutu pengajaran pensyarah/guru dan meningkatkan keupayaan pembelajaran serta pemahaman pelajar di dalam proses pembelajaran Aljabar Boole dalam bahagian petaKarnaugh. Projek ini ingin memperkenalkan kebaikan penjana masalah rawak, penyelesai masalah dan strategi latihtubi. Penjana masalah rawak dan penyelesai masalah merupakan tulang belakang kepada projek ini. Sistem yang dibangunkan terbahagi kepada enam modul iaitu (a) pemilihan Operasi (b) Penjana masalah rawak dan penyelesai masalah (c) latihan dan Pengujian (d) Pengurusan Maklumat Pelajar (e) Penilaian Prestasi Rekod (f) Pencetakan Maklumat. Strategi yang digunakan dalam projek ini ialah latihtubi. Bahagian pemilihan operasimembolehkan pengguna memilihan operasi yang dikehendaki dengan menggunakan tetikus atau kekunci arah. Operasi-operasi di dalam bahagian ini telah disusunkan dengan teratur dan dinyatakan dengan jelas. Penjana masalah rawak diperlukan untuk menjanakan soalan-soalan yang diperlukan semasa latihan dan ujian. Bahagian latihan membolehkan pelajar membuat ulangkaji dengan membuat latihan. Bahagian pengujian pula menyediakan soalan-soalan yang dijalankan oleh penjana masalah rawak untuk mengguji pemahaman pelajar. Bahagian pengurusan maklumat pula digunakan untuk menguruskan kesemua maklumat pelajar. Bahagian penilaian adalah untuk menilai prestasi pelajar semasaujian untuk menentukan sejauh mana pemahamannya terhadap mata pelajaran ini.Bahagian pencetakan membolehkan pengajar mencetak maklumat-maklumat sepertisenarai pelajar yang lulus dan gagal.41PRZSLAlgebra, BooleanComputer-assisted instruction
spellingShingle Algebra, Boolean
Computer-assisted instruction
195724 Liew, Meng Wei
Role of random generator & problem solver for CAI on minimization of Boolean algebra using karnaugh map /
title Role of random generator & problem solver for CAI on minimization of Boolean algebra using karnaugh map /
title_full Role of random generator & problem solver for CAI on minimization of Boolean algebra using karnaugh map /
title_fullStr Role of random generator & problem solver for CAI on minimization of Boolean algebra using karnaugh map /
title_full_unstemmed Role of random generator & problem solver for CAI on minimization of Boolean algebra using karnaugh map /
title_short Role of random generator & problem solver for CAI on minimization of Boolean algebra using karnaugh map /
title_sort role of random generator problem solver for cai on minimization of boolean algebra using karnaugh map
topic Algebra, Boolean
Computer-assisted instruction
work_keys_str_mv AT 195724liewmengwei roleofrandomgeneratorproblemsolverforcaionminimizationofbooleanalgebrausingkarnaughmap