Inisiatif pemasaran yang dijalankan oleh KTMB di dalam menarik minat penumpang untuk menggunakan perkhidmatannya : kajian kes : KTMB Johor Bahru /

Kajian kes ini dijalankan di Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB). Bidang kajian adalah tertumpu kepada inisiatif pemasaran yang dijalankan oleh KTMB untuk menarik penumpang menggunakan perkhidmatannya. Kajian di buat di Stesen keretapi Johor Bahru. Tujuan kajian adalah untuk menilaipengetahuan dan m...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: 181194 Zaninah Hamat
Format:
Published: Sekudai : UTM, 1995
Subjects:
_version_ 1796702931007832064
author 181194 Zaninah Hamat
author_facet 181194 Zaninah Hamat
author_sort 181194 Zaninah Hamat
collection OCEAN
description Kajian kes ini dijalankan di Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB). Bidang kajian adalah tertumpu kepada inisiatif pemasaran yang dijalankan oleh KTMB untuk menarik penumpang menggunakan perkhidmatannya. Kajian di buat di Stesen keretapi Johor Bahru. Tujuan kajian adalah untuk menilaipengetahuan dan minat penumpang tentang inisiatif pemasaran yang dijalankan oleh KTMB, menilai faktor-faktor yang menarik minat penumpang serta mengenal pasti kekurangan-kekurangan didalam inisiatif pemasaran yang dijalankan. Untuk mencapai tujuan kajian ini, pengkaji telah mendapatkan maklumat daripada temubual dan juga borang soalselidik. Manakala analisis dibuat dengan menggunakan kaedah peratusan dan min dan ditunjukkan di dalam bentuk jadual dan rajah supaya mudah difahami. Hasil kajian mendapati majoriti penumpang berminat kepada inisiatif pemasaran yang dijalankan tetapi penumpang kurang tahu mengenainya kerana kurang mendapat pendedahan. Di samping itu terdapat juga kekurangan pada inisiatif yang telah dijalankan dan memerluakan tindakan yang sewajarnya dari KTMB. Akhir sekali kajian juga dibuat mengenai faktor-faktor yang disediakan oleh KTMB untuk menarik minat penumpang dan hasil kajian mendapati ia tidak begitu mempengaruhi penumpang di dalam memilih perkhidmatan KTMB.
first_indexed 2024-03-05T02:35:11Z
format
id KOHA-OAI-TEST:281930
institution Universiti Teknologi Malaysia - OCEAN
last_indexed 2024-03-05T02:35:11Z
publishDate 1995
publisher Sekudai : UTM,
record_format dspace
spelling KOHA-OAI-TEST:2819302020-12-19T17:09:08ZInisiatif pemasaran yang dijalankan oleh KTMB di dalam menarik minat penumpang untuk menggunakan perkhidmatannya : kajian kes : KTMB Johor Bahru / 181194 Zaninah Hamat Sekudai : UTM,1995Kajian kes ini dijalankan di Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB). Bidang kajian adalah tertumpu kepada inisiatif pemasaran yang dijalankan oleh KTMB untuk menarik penumpang menggunakan perkhidmatannya. Kajian di buat di Stesen keretapi Johor Bahru. Tujuan kajian adalah untuk menilaipengetahuan dan minat penumpang tentang inisiatif pemasaran yang dijalankan oleh KTMB, menilai faktor-faktor yang menarik minat penumpang serta mengenal pasti kekurangan-kekurangan didalam inisiatif pemasaran yang dijalankan. Untuk mencapai tujuan kajian ini, pengkaji telah mendapatkan maklumat daripada temubual dan juga borang soalselidik. Manakala analisis dibuat dengan menggunakan kaedah peratusan dan min dan ditunjukkan di dalam bentuk jadual dan rajah supaya mudah difahami. Hasil kajian mendapati majoriti penumpang berminat kepada inisiatif pemasaran yang dijalankan tetapi penumpang kurang tahu mengenainya kerana kurang mendapat pendedahan. Di samping itu terdapat juga kekurangan pada inisiatif yang telah dijalankan dan memerluakan tindakan yang sewajarnya dari KTMB. Akhir sekali kajian juga dibuat mengenai faktor-faktor yang disediakan oleh KTMB untuk menarik minat penumpang dan hasil kajian mendapati ia tidak begitu mempengaruhi penumpang di dalam memilih perkhidmatan KTMB.Kertas projek (Sarjana Muda Pengurusan (Teknologi)) - Universiti Teknologi Malaysia, 1995Kajian kes ini dijalankan di Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB). Bidang kajian adalah tertumpu kepada inisiatif pemasaran yang dijalankan oleh KTMB untuk menarik penumpang menggunakan perkhidmatannya. Kajian di buat di Stesen keretapi Johor Bahru. Tujuan kajian adalah untuk menilaipengetahuan dan minat penumpang tentang inisiatif pemasaran yang dijalankan oleh KTMB, menilai faktor-faktor yang menarik minat penumpang serta mengenal pasti kekurangan-kekurangan didalam inisiatif pemasaran yang dijalankan. Untuk mencapai tujuan kajian ini, pengkaji telah mendapatkan maklumat daripada temubual dan juga borang soalselidik. Manakala analisis dibuat dengan menggunakan kaedah peratusan dan min dan ditunjukkan di dalam bentuk jadual dan rajah supaya mudah difahami. Hasil kajian mendapati majoriti penumpang berminat kepada inisiatif pemasaran yang dijalankan tetapi penumpang kurang tahu mengenainya kerana kurang mendapat pendedahan. Di samping itu terdapat juga kekurangan pada inisiatif yang telah dijalankan dan memerluakan tindakan yang sewajarnya dari KTMB. Akhir sekali kajian juga dibuat mengenai faktor-faktor yang disediakan oleh KTMB untuk menarik minat penumpang dan hasil kajian mendapati ia tidak begitu mempengaruhi penumpang di dalam memilih perkhidmatan KTMB.36PRZSLAdvertisingMarketing researchRailroads
spellingShingle Advertising
Marketing research
Railroads
181194 Zaninah Hamat
Inisiatif pemasaran yang dijalankan oleh KTMB di dalam menarik minat penumpang untuk menggunakan perkhidmatannya : kajian kes : KTMB Johor Bahru /
title Inisiatif pemasaran yang dijalankan oleh KTMB di dalam menarik minat penumpang untuk menggunakan perkhidmatannya : kajian kes : KTMB Johor Bahru /
title_full Inisiatif pemasaran yang dijalankan oleh KTMB di dalam menarik minat penumpang untuk menggunakan perkhidmatannya : kajian kes : KTMB Johor Bahru /
title_fullStr Inisiatif pemasaran yang dijalankan oleh KTMB di dalam menarik minat penumpang untuk menggunakan perkhidmatannya : kajian kes : KTMB Johor Bahru /
title_full_unstemmed Inisiatif pemasaran yang dijalankan oleh KTMB di dalam menarik minat penumpang untuk menggunakan perkhidmatannya : kajian kes : KTMB Johor Bahru /
title_short Inisiatif pemasaran yang dijalankan oleh KTMB di dalam menarik minat penumpang untuk menggunakan perkhidmatannya : kajian kes : KTMB Johor Bahru /
title_sort inisiatif pemasaran yang dijalankan oleh ktmb di dalam menarik minat penumpang untuk menggunakan perkhidmatannya kajian kes ktmb johor bahru
topic Advertising
Marketing research
Railroads
work_keys_str_mv AT 181194zaninahhamat inisiatifpemasaranyangdijalankanolehktmbdidalammenarikminatpenumpanguntukmenggunakanperkhidmatannyakajiankesktmbjohorbahru