Strategi pemasaran Telekom Malaysia Berhad (TMB) ke atas perkhidmatan ATUR 450 : satu kajian di kedai Telekom Johor Bahru /

Kajian kes ini dijalankan di Telekom Malaysia Berhad (TMB). Bidang kajian ini adalah tertumpu kepada strategi pemasaran yang dijalankan oleh TMB untuk menarik pengguna menggunakan perkhidmatan telekomunikasi selular atau lebih dikenali sebagai ATUR 450. Kajian telah dilakukan di Kedai Telekom di J...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: 181444 Halita Abdullah
Format:
Published: Sekudai : UTM, 1995
Subjects:
_version_ 1796702938597425152
author 181444 Halita Abdullah
author_facet 181444 Halita Abdullah
author_sort 181444 Halita Abdullah
collection OCEAN
description Kajian kes ini dijalankan di Telekom Malaysia Berhad (TMB). Bidang kajian ini adalah tertumpu kepada strategi pemasaran yang dijalankan oleh TMB untuk menarik pengguna menggunakan perkhidmatan telekomunikasi selular atau lebih dikenali sebagai ATUR 450. Kajian telah dilakukan di Kedai Telekom di Johor Bahru. Tujuan kajian ini adalah untuk melihat faktor-faktor yang mempengaruhi pelanggan menggunakan perkhidmatan ATUR 450 dan mengenalpasti kelemahan dalam strategi pemasaran yang dijalankan. Bagi mencapai tujuan kajian ini, pengkaji telah mendapatkan maklumat melalui temubual dan borang soal selidik. Manakala analisis dibuat dengan menggunakan kaedah peratusan dan min berpemberat untuk melihat keutamaan sesuatu faktor. Analisis kajian ditunjukkan melalui jadual. Akhir sekali kajian ini juga mengenalpasti faktor-faktor yang mempengaruhi pengguna membuat pilihan ke atas jenama telefon ATUR yang digemari. Hasil Kajian mendapati bahawa dari sudut strategi pemasaran seperti iklan perlu ditingkatkan.
first_indexed 2024-03-05T02:35:17Z
format
id KOHA-OAI-TEST:281968
institution Universiti Teknologi Malaysia - OCEAN
last_indexed 2024-03-05T02:35:17Z
publishDate 1995
publisher Sekudai : UTM,
record_format dspace
spelling KOHA-OAI-TEST:2819682020-12-19T17:09:08ZStrategi pemasaran Telekom Malaysia Berhad (TMB) ke atas perkhidmatan ATUR 450 : satu kajian di kedai Telekom Johor Bahru / 181444 Halita Abdullah Sekudai : UTM,1995Kajian kes ini dijalankan di Telekom Malaysia Berhad (TMB). Bidang kajian ini adalah tertumpu kepada strategi pemasaran yang dijalankan oleh TMB untuk menarik pengguna menggunakan perkhidmatan telekomunikasi selular atau lebih dikenali sebagai ATUR 450. Kajian telah dilakukan di Kedai Telekom di Johor Bahru. Tujuan kajian ini adalah untuk melihat faktor-faktor yang mempengaruhi pelanggan menggunakan perkhidmatan ATUR 450 dan mengenalpasti kelemahan dalam strategi pemasaran yang dijalankan. Bagi mencapai tujuan kajian ini, pengkaji telah mendapatkan maklumat melalui temubual dan borang soal selidik. Manakala analisis dibuat dengan menggunakan kaedah peratusan dan min berpemberat untuk melihat keutamaan sesuatu faktor. Analisis kajian ditunjukkan melalui jadual. Akhir sekali kajian ini juga mengenalpasti faktor-faktor yang mempengaruhi pengguna membuat pilihan ke atas jenama telefon ATUR yang digemari. Hasil Kajian mendapati bahawa dari sudut strategi pemasaran seperti iklan perlu ditingkatkan.Kertas Projek (Sarjana Muda Pengurusan (Teknologi)) - Universiti Teknologi Malaysia, 1995 [4~Kajian kes ini dijalankan di Telekom Malaysia Berhad (TMB). Bidang kajian ini adalah tertumpu kepada strategi pemasaran yang dijalankan oleh TMB untuk menarik pengguna menggunakan perkhidmatan telekomunikasi selular atau lebih dikenali sebagai ATUR 450. Kajian telah dilakukan di Kedai Telekom di Johor Bahru. Tujuan kajian ini adalah untuk melihat faktor-faktor yang mempengaruhi pelanggan menggunakan perkhidmatan ATUR 450 dan mengenalpasti kelemahan dalam strategi pemasaran yang dijalankan. Bagi mencapai tujuan kajian ini, pengkaji telah mendapatkan maklumat melalui temubual dan borang soal selidik. Manakala analisis dibuat dengan menggunakan kaedah peratusan dan min berpemberat untuk melihat keutamaan sesuatu faktor. Analisis kajian ditunjukkan melalui jadual. Akhir sekali kajian ini juga mengenalpasti faktor-faktor yang mempengaruhi pengguna membuat pilihan ke atas jenama telefon ATUR yang digemari. Hasil Kajian mendapati bahawa dari sudut strategi pemasaran seperti iklan perlu ditingkatkan.36PRZSLCellular radioAdvertisingMarketing research
spellingShingle Cellular radio
Advertising
Marketing research
181444 Halita Abdullah
Strategi pemasaran Telekom Malaysia Berhad (TMB) ke atas perkhidmatan ATUR 450 : satu kajian di kedai Telekom Johor Bahru /
title Strategi pemasaran Telekom Malaysia Berhad (TMB) ke atas perkhidmatan ATUR 450 : satu kajian di kedai Telekom Johor Bahru /
title_full Strategi pemasaran Telekom Malaysia Berhad (TMB) ke atas perkhidmatan ATUR 450 : satu kajian di kedai Telekom Johor Bahru /
title_fullStr Strategi pemasaran Telekom Malaysia Berhad (TMB) ke atas perkhidmatan ATUR 450 : satu kajian di kedai Telekom Johor Bahru /
title_full_unstemmed Strategi pemasaran Telekom Malaysia Berhad (TMB) ke atas perkhidmatan ATUR 450 : satu kajian di kedai Telekom Johor Bahru /
title_short Strategi pemasaran Telekom Malaysia Berhad (TMB) ke atas perkhidmatan ATUR 450 : satu kajian di kedai Telekom Johor Bahru /
title_sort strategi pemasaran telekom malaysia berhad tmb ke atas perkhidmatan atur 450 satu kajian di kedai telekom johor bahru
topic Cellular radio
Advertising
Marketing research
work_keys_str_mv AT 181444halitaabdullah strategipemasarantelekommalaysiaberhadtmbkeatasperkhidmatanatur450satukajiandikedaitelekomjohorbahru