Pengajaran kimia, sains am kepada pelajar-pelajar kurang kebolehan /
Dalam 'literature survey' ini, suatu kumpulan pelajar telah diperkenalkan. Mereka adalah pelajar-pelajar yang kurang kebolehan dalam matapelajaran Kimia atau Sains Am. Adalah menjadi pendapat pengarang bahawa mereka ini harus diberi perhatian atau layanan yang berbeza dari kawan-kawan mer...
Main Author: | |
---|---|
Format: | |
Subjects: |
_version_ | 1796720162605367296 |
---|---|
author | 242853 Siew Ping , Foo |
author_facet | 242853 Siew Ping , Foo |
author_sort | 242853 Siew Ping , Foo |
collection | OCEAN |
description | Dalam 'literature survey' ini, suatu kumpulan pelajar telah diperkenalkan. Mereka adalah pelajar-pelajar yang kurang kebolehan dalam matapelajaran Kimia atau Sains Am. Adalah menjadi pendapat pengarang bahawa mereka ini harus diberi perhatian atau layanan yang berbeza dari kawan-kawan mereka yang lain yang tidak menghadapi masalah pembelajaran seperti mereka ini supaya mereka tidak tercicir di belakang. Jadi, beberapa Kaedah-kaedah pengurusan bahan mengajar dan kaedah-kaedah pengajaran yang berbeza telah dicadangkan untuk menarik dan mengekalkan minat pelajar-pelajar ini. Kaedah-kaedah ini diharapkan dapat membantu mereka mencapai setakat mana yang mereka berupaya. Oleh kerana kekurangan masa, kaedah-kaedah ini tidak diuji secara praktik. Jadi, adalah diharapkan bahawa 'literature survey' ini dapat memberi bantuan kepada mereka yang ingin mengkaji dengan lebih mendalam lagi mengenai pengajaran pelajar-pelajar kurang kebolehan ini. |
first_indexed | 2024-03-05T06:43:14Z |
format | |
id | KOHA-OAI-TEST:364568 |
institution | Universiti Teknologi Malaysia - OCEAN |
last_indexed | 2024-03-05T06:43:14Z |
record_format | dspace |
spelling | KOHA-OAI-TEST:3645682020-12-19T17:12:39ZPengajaran kimia, sains am kepada pelajar-pelajar kurang kebolehan / 242853 Siew Ping , Foo Dalam 'literature survey' ini, suatu kumpulan pelajar telah diperkenalkan. Mereka adalah pelajar-pelajar yang kurang kebolehan dalam matapelajaran Kimia atau Sains Am. Adalah menjadi pendapat pengarang bahawa mereka ini harus diberi perhatian atau layanan yang berbeza dari kawan-kawan mereka yang lain yang tidak menghadapi masalah pembelajaran seperti mereka ini supaya mereka tidak tercicir di belakang. Jadi, beberapa Kaedah-kaedah pengurusan bahan mengajar dan kaedah-kaedah pengajaran yang berbeza telah dicadangkan untuk menarik dan mengekalkan minat pelajar-pelajar ini. Kaedah-kaedah ini diharapkan dapat membantu mereka mencapai setakat mana yang mereka berupaya. Oleh kerana kekurangan masa, kaedah-kaedah ini tidak diuji secara praktik. Jadi, adalah diharapkan bahawa 'literature survey' ini dapat memberi bantuan kepada mereka yang ingin mengkaji dengan lebih mendalam lagi mengenai pengajaran pelajar-pelajar kurang kebolehan ini.Dalam 'literature survey' ini, suatu kumpulan pelajar telah diperkenalkan. Mereka adalah pelajar-pelajar yang kurang kebolehan dalam matapelajaran Kimia atau Sains Am. Adalah menjadi pendapat pengarang bahawa mereka ini harus diberi perhatian atau layanan yang berbeza dari kawan-kawan mereka yang lain yang tidak menghadapi masalah pembelajaran seperti mereka ini supaya mereka tidak tercicir di belakang. Jadi, beberapa Kaedah-kaedah pengurusan bahan mengajar dan kaedah-kaedah pengajaran yang berbeza telah dicadangkan untuk menarik dan mengekalkan minat pelajar-pelajar ini. Kaedah-kaedah ini diharapkan dapat membantu mereka mencapai setakat mana yang mereka berupaya. Oleh kerana kekurangan masa, kaedah-kaedah ini tidak diuji secara praktik. Jadi, adalah diharapkan bahawa 'literature survey' ini dapat memberi bantuan kepada mereka yang ingin mengkaji dengan lebih mendalam lagi mengenai pengajaran pelajar-pelajar kurang kebolehan ini.44PRZSLUnderachieversScienceChemistrySlow learning children |
spellingShingle | Underachievers Science Chemistry Slow learning children 242853 Siew Ping , Foo Pengajaran kimia, sains am kepada pelajar-pelajar kurang kebolehan / |
title | Pengajaran kimia, sains am kepada pelajar-pelajar kurang kebolehan / |
title_full | Pengajaran kimia, sains am kepada pelajar-pelajar kurang kebolehan / |
title_fullStr | Pengajaran kimia, sains am kepada pelajar-pelajar kurang kebolehan / |
title_full_unstemmed | Pengajaran kimia, sains am kepada pelajar-pelajar kurang kebolehan / |
title_short | Pengajaran kimia, sains am kepada pelajar-pelajar kurang kebolehan / |
title_sort | pengajaran kimia sains am kepada pelajar pelajar kurang kebolehan |
topic | Underachievers Science Chemistry Slow learning children |
work_keys_str_mv | AT 242853siewpingfoo pengajarankimiasainsamkepadapelajarpelajarkurangkebolehan |