PRINSIP ASAS PENILAIAN PROGRAM PENDIDIKAN /

Buku ini menerangkan secara ringkas beberapa pendekatan yang boleh dilaksanakan untuk menilai program pendidikan. Program pendidikan merujuk kepada perancangan dan pelaksanaan aktiviti-aktiviti yang berkait dengan pengajaran dan pembelajaran dalam skop yang kecil seperti di dalam kelas atau secara m...

Full description

Bibliographic Details
Main Authors: Mohamed Najib Abdul Ghafar, 1957-, author 603856, E-Sentral(Online service)
Format: text
Language:eng
Published: Johor Bahru : Penerbit UTM Press ; 2016
Subjects:
_version_ 1796762094051262464
author Mohamed Najib Abdul Ghafar, 1957-, author 603856
E-Sentral(Online service)
author_facet Mohamed Najib Abdul Ghafar, 1957-, author 603856
E-Sentral(Online service)
author_sort Mohamed Najib Abdul Ghafar, 1957-, author 603856
collection OCEAN
description Buku ini menerangkan secara ringkas beberapa pendekatan yang boleh dilaksanakan untuk menilai program pendidikan. Program pendidikan merujuk kepada perancangan dan pelaksanaan aktiviti-aktiviti yang berkait dengan pengajaran dan pembelajaran dalam skop yang kecil seperti di dalam kelas atau secara meluas, melibatkan sistem sekolah, daerah, negeri atau negara. Penilaian ialah proses memberi status kepada sesuatu objek atau aktiviti untuk menjawab soalan sebaik mana kejayaan objek atau aktiviti tersebut. Buku ini diharap dapat memberikan panduan kepada guru, pensyarah dan pelaksana program dari segi pilihan kaedah menilai kerana konsep asas adalah, sesuatu kaedah itu tidak mutlak dan untuk menggunakan kaedah terbaik bergantung kepada objektif penilaian itu.
first_indexed 2024-03-05T16:35:52Z
format text
id KOHA-OAI-TEST:589885
institution Universiti Teknologi Malaysia - OCEAN
language eng
last_indexed 2024-03-05T16:35:52Z
publishDate 2016
publisher Johor Bahru : Penerbit UTM Press ;
record_format dspace
spelling KOHA-OAI-TEST:5898852021-03-25T06:50:35ZPRINSIP ASAS PENILAIAN PROGRAM PENDIDIKAN / Mohamed Najib Abdul Ghafar, 1957-, author 603856 E-Sentral(Online service) text Electronic books 631902 Johor Bahru : Penerbit UTM Press ;2016engBuku ini menerangkan secara ringkas beberapa pendekatan yang boleh dilaksanakan untuk menilai program pendidikan. Program pendidikan merujuk kepada perancangan dan pelaksanaan aktiviti-aktiviti yang berkait dengan pengajaran dan pembelajaran dalam skop yang kecil seperti di dalam kelas atau secara meluas, melibatkan sistem sekolah, daerah, negeri atau negara. Penilaian ialah proses memberi status kepada sesuatu objek atau aktiviti untuk menjawab soalan sebaik mana kejayaan objek atau aktiviti tersebut. Buku ini diharap dapat memberikan panduan kepada guru, pensyarah dan pelaksana program dari segi pilihan kaedah menilai kerana konsep asas adalah, sesuatu kaedah itu tidak mutlak dan untuk menggunakan kaedah terbaik bergantung kepada objektif penilaian itu.Includes bibliographical references and index.Buku ini menerangkan secara ringkas beberapa pendekatan yang boleh dilaksanakan untuk menilai program pendidikan. Program pendidikan merujuk kepada perancangan dan pelaksanaan aktiviti-aktiviti yang berkait dengan pengajaran dan pembelajaran dalam skop yang kecil seperti di dalam kelas atau secara meluas, melibatkan sistem sekolah, daerah, negeri atau negara. Penilaian ialah proses memberi status kepada sesuatu objek atau aktiviti untuk menjawab soalan sebaik mana kejayaan objek atau aktiviti tersebut. Buku ini diharap dapat memberikan panduan kepada guru, pensyarah dan pelaksana program dari segi pilihan kaedah menilai kerana konsep asas adalah, sesuatu kaedah itu tidak mutlak dan untuk menggunakan kaedah terbaik bergantung kepada objektif penilaian itu.Education and stateURN:ISBN:9789835213878Remote access restricted to users with a valid UTM ID via VPN.
spellingShingle Education and state
Mohamed Najib Abdul Ghafar, 1957-, author 603856
E-Sentral(Online service)
PRINSIP ASAS PENILAIAN PROGRAM PENDIDIKAN /
title PRINSIP ASAS PENILAIAN PROGRAM PENDIDIKAN /
title_full PRINSIP ASAS PENILAIAN PROGRAM PENDIDIKAN /
title_fullStr PRINSIP ASAS PENILAIAN PROGRAM PENDIDIKAN /
title_full_unstemmed PRINSIP ASAS PENILAIAN PROGRAM PENDIDIKAN /
title_short PRINSIP ASAS PENILAIAN PROGRAM PENDIDIKAN /
title_sort prinsip asas penilaian program pendidikan
topic Education and state
work_keys_str_mv AT mohamednajibabdulghafar1957author603856 prinsipasaspenilaianprogrampendidikan
AT esentralonlineservice prinsipasaspenilaianprogrampendidikan