PermaiNan KREATiF : UNTUK GURU & JURULATIH /

Pendedahan diri dalam berfikir secara kreatif dapat membantu meluaskan persepsi bagi menyelesaikan masalah dengan pelbagai cara. Buku ini menerangkan kepentingan berfikir secara kreatif lengkap dengan contoh-contoh permainan kreatif yang dapat disesuaikan kepada pelbagai tahap umur, situasi pembelaj...

Бүрэн тодорхойлолт

Номзүйн дэлгэрэнгүй
Үндсэн зохиолчид: Mohd. Azhar Abd. Hamid, 1968- author 608955, Mohd. Nasir Markom, 1963- author 547044, Othman A. Kassim, author 347984
Формат: text
Хэл сонгох:may
Хэвлэсэн: Pahang : PTS Publications, 2004
Нөхцлүүд:
_version_ 1826470715835023360
author Mohd. Azhar Abd. Hamid, 1968- author 608955
Mohd. Nasir Markom, 1963- author 547044
Othman A. Kassim, author 347984
author_facet Mohd. Azhar Abd. Hamid, 1968- author 608955
Mohd. Nasir Markom, 1963- author 547044
Othman A. Kassim, author 347984
author_sort Mohd. Azhar Abd. Hamid, 1968- author 608955
collection OCEAN
description Pendedahan diri dalam berfikir secara kreatif dapat membantu meluaskan persepsi bagi menyelesaikan masalah dengan pelbagai cara. Buku ini menerangkan kepentingan berfikir secara kreatif lengkap dengan contoh-contoh permainan kreatif yang dapat disesuaikan kepada pelbagai tahap umur, situasi pembelajaran dan latihan. Antara yang dihuraikan dalam buku ini adalah konsep kreativiti, kreativiti dalam Islam, bagaimana mengajar kreativiti, apakah permainan kreatif dan situasinya serta peranan guru dan jurulatih. Karya ini dapat membantu guru, jurulatih, pelajar, pemimpin malah ibu bapa mengaplikasikan permainan kreatif sama ada melalui kreativiti visual, lisan, tulisan, perseptual, lakaran ataupun psikomotor.
first_indexed 2024-03-05T16:52:25Z
format text
id KOHA-OAI-TEST:595772
institution Universiti Teknologi Malaysia - OCEAN
language may
last_indexed 2024-09-23T23:39:39Z
publishDate 2004
publisher Pahang : PTS Publications,
record_format dspace
spelling KOHA-OAI-TEST:5957722024-09-03T04:51:45ZPermaiNan KREATiF : UNTUK GURU & JURULATIH / Mohd. Azhar Abd. Hamid, 1968- author 608955 Mohd. Nasir Markom, 1963- author 547044 Othman A. Kassim, author 347984 textPahang : PTS Publications,Batu Caves, Selangor : PTS Publications & Distributors,20042004©2004mayPendedahan diri dalam berfikir secara kreatif dapat membantu meluaskan persepsi bagi menyelesaikan masalah dengan pelbagai cara. Buku ini menerangkan kepentingan berfikir secara kreatif lengkap dengan contoh-contoh permainan kreatif yang dapat disesuaikan kepada pelbagai tahap umur, situasi pembelajaran dan latihan. Antara yang dihuraikan dalam buku ini adalah konsep kreativiti, kreativiti dalam Islam, bagaimana mengajar kreativiti, apakah permainan kreatif dan situasinya serta peranan guru dan jurulatih. Karya ini dapat membantu guru, jurulatih, pelajar, pemimpin malah ibu bapa mengaplikasikan permainan kreatif sama ada melalui kreativiti visual, lisan, tulisan, perseptual, lakaran ataupun psikomotor.Mohd. Azhar Abd Hamid dan Mohd. Nasir Markom adalah pensyarah di Jabatan Pembangunan Sumber Manusia, Universiti Teknologi Malaysia, Skudai. Othman A. Kassim adalah pembantu penyelidik dari jabatan yang sama.Includes bibliography.Bahagian 1-Pengenalan -- 1 Konsep Kreativiti -- 2 Model Berfikir secara Kreatif -- 3 Pendidik dan Negara Kreatif -- 4 Gaya Berfikir secara Kreatif -- 5 Fungsi Berfikir secara Kreatif -- 6 Permainan Kreatif -- Bahagian 2-Permainan Kreatif -- 1 Kreativiti Visual -- 2 Kreativiti Lisan -- 3 Kreativiti Tulisan -- 4 Kreativiti Perseptual -- 5 Kreativiti Lakaran -- 6 Kreativiti Psikomotor.Pendedahan diri dalam berfikir secara kreatif dapat membantu meluaskan persepsi bagi menyelesaikan masalah dengan pelbagai cara. Buku ini menerangkan kepentingan berfikir secara kreatif lengkap dengan contoh-contoh permainan kreatif yang dapat disesuaikan kepada pelbagai tahap umur, situasi pembelajaran dan latihan. Antara yang dihuraikan dalam buku ini adalah konsep kreativiti, kreativiti dalam Islam, bagaimana mengajar kreativiti, apakah permainan kreatif dan situasinya serta peranan guru dan jurulatih. Karya ini dapat membantu guru, jurulatih, pelajar, pemimpin malah ibu bapa mengaplikasikan permainan kreatif sama ada melalui kreativiti visual, lisan, tulisan, perseptual, lakaran ataupun psikomotor.Mohd. Azhar Abd Hamid dan Mohd. Nasir Markom adalah pensyarah di Jabatan Pembangunan Sumber Manusia, Universiti Teknologi Malaysia, Skudai. Othman A. Kassim adalah pembantu penyelidik dari jabatan yang sama.Ngadiso Darus;PRZSCreation (Literary, artistic, etc.)Creative abilityEducational gamesURN:ISBN:9789833585403URN:ISBN:9831921941
spellingShingle Creation (Literary, artistic, etc.)
Creative ability
Educational games
Mohd. Azhar Abd. Hamid, 1968- author 608955
Mohd. Nasir Markom, 1963- author 547044
Othman A. Kassim, author 347984
PermaiNan KREATiF : UNTUK GURU & JURULATIH /
title PermaiNan KREATiF : UNTUK GURU & JURULATIH /
title_full PermaiNan KREATiF : UNTUK GURU & JURULATIH /
title_fullStr PermaiNan KREATiF : UNTUK GURU & JURULATIH /
title_full_unstemmed PermaiNan KREATiF : UNTUK GURU & JURULATIH /
title_short PermaiNan KREATiF : UNTUK GURU & JURULATIH /
title_sort permainan kreatif untuk guru jurulatih
topic Creation (Literary, artistic, etc.)
Creative ability
Educational games
work_keys_str_mv AT mohdazharabdhamid1968author608955 permainankreatifuntukgurujurulatih
AT mohdnasirmarkom1963author547044 permainankreatifuntukgurujurulatih
AT othmanakassimauthor347984 permainankreatifuntukgurujurulatih