Projek animasi berkomputer : prototaip : animasi kartun /

Projek Animasi Berkomputer difakulti Saina Komputer dan Sistem Maklumat terbahagi kepada tiga bahagian utama iaitu (i)Animasi (ii)Pakej Haji Dan Umrah (iii)Animasi Pengiklanan. Projek yang dilaksanakan ini merangkumi bahagian Animasi Kartun sahaja. Objektif Projek Animas Kartun ini ialah mengenalkan...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: 416224 Nor Azma Hassan
Format:
Published: UTM : Sekudai, 1991
Subjects:
_version_ 1796662751430443008
author 416224 Nor Azma Hassan
author_facet 416224 Nor Azma Hassan
author_sort 416224 Nor Azma Hassan
collection OCEAN
description Projek Animasi Berkomputer difakulti Saina Komputer dan Sistem Maklumat terbahagi kepada tiga bahagian utama iaitu (i)Animasi (ii)Pakej Haji Dan Umrah (iii)Animasi Pengiklanan. Projek yang dilaksanakan ini merangkumi bahagian Animasi Kartun sahaja. Objektif Projek Animas Kartun ini ialah mengenalkan kepada kanak-kanak abjad asas dan juga untuk divideokan. Tujuan projek ini ialah untuk menyediakan satu prototaip selaras dengan objektif utama projek. Projek ini merangkumi tujuh fasa perlaksanaan iaitu fasa mereka cerita,perjalanan cerita,lakaran objek, mengimbas objek, proses menganimasi, pemasukan suara dan akhir sekali mewarnakan objek. Animasi kartun ini dibangunkan persekitaran komputer Macintosh IIci dengan menggunakan perisian MacroMind.
first_indexed 2024-03-04T16:51:55Z
format
id KOHA-OAI-TEST:87752
institution Universiti Teknologi Malaysia - OCEAN
last_indexed 2024-03-04T16:51:55Z
publishDate 1991
publisher UTM : Sekudai,
record_format dspace
spelling KOHA-OAI-TEST:877522020-12-19T17:00:53ZProjek animasi berkomputer : prototaip : animasi kartun / 416224 Nor Azma Hassan UTM : Sekudai,1991Projek Animasi Berkomputer difakulti Saina Komputer dan Sistem Maklumat terbahagi kepada tiga bahagian utama iaitu (i)Animasi (ii)Pakej Haji Dan Umrah (iii)Animasi Pengiklanan. Projek yang dilaksanakan ini merangkumi bahagian Animasi Kartun sahaja. Objektif Projek Animas Kartun ini ialah mengenalkan kepada kanak-kanak abjad asas dan juga untuk divideokan. Tujuan projek ini ialah untuk menyediakan satu prototaip selaras dengan objektif utama projek. Projek ini merangkumi tujuh fasa perlaksanaan iaitu fasa mereka cerita,perjalanan cerita,lakaran objek, mengimbas objek, proses menganimasi, pemasukan suara dan akhir sekali mewarnakan objek. Animasi kartun ini dibangunkan persekitaran komputer Macintosh IIci dengan menggunakan perisian MacroMind.Kertas projek (Sarjana Muda Sains Komputer) - Universiti Teknologi Malaysia, 1991Projek Animasi Berkomputer difakulti Saina Komputer dan Sistem Maklumat terbahagi kepada tiga bahagian utama iaitu (i)Animasi (ii)Pakej Haji Dan Umrah (iii)Animasi Pengiklanan. Projek yang dilaksanakan ini merangkumi bahagian Animasi Kartun sahaja. Objektif Projek Animas Kartun ini ialah mengenalkan kepada kanak-kanak abjad asas dan juga untuk divideokan. Tujuan projek ini ialah untuk menyediakan satu prototaip selaras dengan objektif utama projek. Projek ini merangkumi tujuh fasa perlaksanaan iaitu fasa mereka cerita,perjalanan cerita,lakaran objek, mengimbas objek, proses menganimasi, pemasukan suara dan akhir sekali mewarnakan objek. Animasi kartun ini dibangunkan persekitaran komputer Macintosh IIci dengan menggunakan perisian MacroMind.57PRZSLComputer animationAnimated films
spellingShingle Computer animation
Animated films
416224 Nor Azma Hassan
Projek animasi berkomputer : prototaip : animasi kartun /
title Projek animasi berkomputer : prototaip : animasi kartun /
title_full Projek animasi berkomputer : prototaip : animasi kartun /
title_fullStr Projek animasi berkomputer : prototaip : animasi kartun /
title_full_unstemmed Projek animasi berkomputer : prototaip : animasi kartun /
title_short Projek animasi berkomputer : prototaip : animasi kartun /
title_sort projek animasi berkomputer prototaip animasi kartun
topic Computer animation
Animated films
work_keys_str_mv AT 416224norazmahassan projekanimasiberkomputerprototaipanimasikartun