Permodelan objektif dan B-spline secara interaktif di IBM PS/2 model 70 /
Projek ini adalah bertujuan untuk memodelkan objek tiga dimensi. Objek dibina dengan menggunakan kaedah B-Spline. Rekabentuk objek adalah secara interaktif. Tetikus digunakan sebagai peranti input. Pengguna dibenarkan untuk bentuk sesuatu objek yang telah dihasilkan. Objek boleh dilihat pada tiga su...
Main Author: | |
---|---|
Format: | |
Subjects: |
Summary: | Projek ini adalah bertujuan untuk memodelkan objek tiga dimensi. Objek dibina dengan menggunakan kaedah B-Spline. Rekabentuk objek adalah secara interaktif. Tetikus digunakan sebagai peranti input. Pengguna dibenarkan untuk bentuk sesuatu objek yang telah dihasilkan. Objek boleh dilihat pada tiga sudut pandangan. Tiga sudut pandangan yang telah disediakan adalah pandangan dari hadapan, pandangan dari sisi dan pandangan dari bawah. Operasi penjelmaan pada objek dan pada titik-titik kawalan juga disediakan. Data-data boleh disimpan dan dipanggil kembali jika diperlukan. |
---|