Keberkesanan pembelajaran akhlak murid Tabika Kemas menerusi model penilaian kirkpatrik di negeri Kelantan
Islamic Project© ialah kaedah pengajaran dan pembelajaran yang dibina untuk menerapkan pendidikan akhlak kanak-kanak prasekolah yang merangkumi adab-adab dalam perbualan, pergaulan dan sebagainya. Matlamat kajian ini adalah untuk membina dan menilai keberkesanan penggunaan kaedah Islamic Project© ol...
Main Authors: | Mazeni, Ismail, Hasmadi, Hassan |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Universiti Malaysia Pahang
2021
|
Subjects: | |
Online Access: | http://umpir.ump.edu.my/id/eprint/31963/1/Keberkesanan%20pembelajaran%20akhlak.pdf |
Similar Items
-
Pembangunan akhlak dalam kalangan pelajar institusi pengajian tinggi awam di Malaysia menerusi penerapan kemahiran insaniah
by: Rashidi, Abbas
Published: (2013) -
Mengkagumi syari’at Islam menerusi ayat Al-Qur’an : Satu penilaian dari sudut saintifik
by: Abdul Aziz, Azniwati, et al.
Published: (2012) -
Panduan Strategi Pembinaan Akhlak Imani Menerusi Al-Quran: Kajian Berdasarkan Perbezaan Ayat-Ayat Makkiyah dan Madaniyah yang Berkenaan
by: Mansor, Sulaiman
Published: (2011) -
Metodologi dakwah kepada saudara baru di PERKIM Kelantan: kajian mengenai keberkesanan
by: Ismail, Mohd Sabri
Published: (2009) -
Keperluan penyebaran fatwa kepada masyarakat oleh badan berautoriti fatwa negeri: Asas penilaian keberkesanan berdasarkan Kirpatrik Model of Evaluation
by: Dahaman@Dahlan, Mohd Akram, et al.
Published: (2017)