Teater fizikal Panggilan: Kajian terhadap penggunaan medium Words Of Mouth di dalam pemasaran acara / Nurul Amira Mohd Noor

Kajian kes ini adalah untuk mengkaji keberkesanan medium Words of Mouth dari aspek pemasaran acara di dalam teater fizikal yang bertajuk “Panggilan”. Selain daripada bertujuan untuk mengenalpasti medium Words of Mouth merupakan medium yang paling berkesan di dalam menguar-uarkan publisiti tentang a...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Mohd Noor, Nurul Amira
Format: Student Project
Language:English
Published: Faculty of Film, Theatre and Animation 2014
Subjects:
Online Access:https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/15066/1/PPB_NURUL%20AMIRA%20MOHD%20NOOR%20FF%2014_5.pdf
_version_ 1825734399471124480
author Mohd Noor, Nurul Amira
author_facet Mohd Noor, Nurul Amira
author_sort Mohd Noor, Nurul Amira
collection UITM
description Kajian kes ini adalah untuk mengkaji keberkesanan medium Words of Mouth dari aspek pemasaran acara di dalam teater fizikal yang bertajuk “Panggilan”. Selain daripada bertujuan untuk mengenalpasti medium Words of Mouth merupakan medium yang paling berkesan di dalam menguar-uarkan publisiti tentang acara yang diadakan, ianya juga untuk mengenalpasti potensi medium ini di dalam pemasaran acara. Di dalam perspektif ini, medium ini tidak dikenali oleh kerana kajian-kajian lepas hanya menumpukan kepada aspek pemasaran produk dan perkhidmatan. Kajian-kajian lepas yang berkaitan tentang pengaruh sosial, Electronic Word-of-Mouth (eWOM) dan juga grapevine telah digunakan sebagai rujukan bagi membuahkan analisis yang selari. Pengkaji menggunakan pendekatan kuantitatif sebagai instrumen, ini termasuklah penglibatan audiens. Hasil kajian yang diperoleh mengesahkan kesimpulan awal yang merujuk kepada keberkesanan medium Words of Mouth di dalam memasarkan sesebuah acara, dimana kesannya menyumbang kepada tahap peningkatan kehadiran penonton di acara tersebut. Secara keseluruhannya, konsep medium Words of Mouth ini perlu diberi lebih perhatian disertai dengan penelitian di dalam sesebuah produksi acara bagi memastikan implementasi yang betul dapat dipraktikkan di dalam pemasaran acara.
first_indexed 2024-03-06T01:31:10Z
format Student Project
id oai:ir.uitm.edu.my:15066
institution Universiti Teknologi MARA
language English
last_indexed 2024-03-06T01:31:10Z
publishDate 2014
publisher Faculty of Film, Theatre and Animation
record_format dspace
spelling oai:ir.uitm.edu.my:150662016-11-01T02:06:50Z https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/15066/ Teater fizikal Panggilan: Kajian terhadap penggunaan medium Words Of Mouth di dalam pemasaran acara / Nurul Amira Mohd Noor Mohd Noor, Nurul Amira Theory. Philosophy. Esthetics Dramatic representation. The theater Kajian kes ini adalah untuk mengkaji keberkesanan medium Words of Mouth dari aspek pemasaran acara di dalam teater fizikal yang bertajuk “Panggilan”. Selain daripada bertujuan untuk mengenalpasti medium Words of Mouth merupakan medium yang paling berkesan di dalam menguar-uarkan publisiti tentang acara yang diadakan, ianya juga untuk mengenalpasti potensi medium ini di dalam pemasaran acara. Di dalam perspektif ini, medium ini tidak dikenali oleh kerana kajian-kajian lepas hanya menumpukan kepada aspek pemasaran produk dan perkhidmatan. Kajian-kajian lepas yang berkaitan tentang pengaruh sosial, Electronic Word-of-Mouth (eWOM) dan juga grapevine telah digunakan sebagai rujukan bagi membuahkan analisis yang selari. Pengkaji menggunakan pendekatan kuantitatif sebagai instrumen, ini termasuklah penglibatan audiens. Hasil kajian yang diperoleh mengesahkan kesimpulan awal yang merujuk kepada keberkesanan medium Words of Mouth di dalam memasarkan sesebuah acara, dimana kesannya menyumbang kepada tahap peningkatan kehadiran penonton di acara tersebut. Secara keseluruhannya, konsep medium Words of Mouth ini perlu diberi lebih perhatian disertai dengan penelitian di dalam sesebuah produksi acara bagi memastikan implementasi yang betul dapat dipraktikkan di dalam pemasaran acara. Faculty of Film, Theatre and Animation 2014 Student Project NonPeerReviewed text en https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/15066/1/PPB_NURUL%20AMIRA%20MOHD%20NOOR%20FF%2014_5.pdf Teater fizikal Panggilan: Kajian terhadap penggunaan medium Words Of Mouth di dalam pemasaran acara / Nurul Amira Mohd Noor. (2014) [Student Project] (Unpublished)
spellingShingle Theory. Philosophy. Esthetics
Dramatic representation. The theater
Mohd Noor, Nurul Amira
Teater fizikal Panggilan: Kajian terhadap penggunaan medium Words Of Mouth di dalam pemasaran acara / Nurul Amira Mohd Noor
title Teater fizikal Panggilan: Kajian terhadap penggunaan medium Words Of Mouth di dalam pemasaran acara / Nurul Amira Mohd Noor
title_full Teater fizikal Panggilan: Kajian terhadap penggunaan medium Words Of Mouth di dalam pemasaran acara / Nurul Amira Mohd Noor
title_fullStr Teater fizikal Panggilan: Kajian terhadap penggunaan medium Words Of Mouth di dalam pemasaran acara / Nurul Amira Mohd Noor
title_full_unstemmed Teater fizikal Panggilan: Kajian terhadap penggunaan medium Words Of Mouth di dalam pemasaran acara / Nurul Amira Mohd Noor
title_short Teater fizikal Panggilan: Kajian terhadap penggunaan medium Words Of Mouth di dalam pemasaran acara / Nurul Amira Mohd Noor
title_sort teater fizikal panggilan kajian terhadap penggunaan medium words of mouth di dalam pemasaran acara nurul amira mohd noor
topic Theory. Philosophy. Esthetics
Dramatic representation. The theater
url https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/15066/1/PPB_NURUL%20AMIRA%20MOHD%20NOOR%20FF%2014_5.pdf
work_keys_str_mv AT mohdnoornurulamira teaterfizikalpanggilankajianterhadappenggunaanmediumwordsofmouthdidalampemasaranacaranurulamiramohdnoor