Jenis perancangan, strategi dan kesan pelaksanaan festival citrawarna Malaysia untuk mempromosikan budaya warisan / Siti Mariah Safiah Mahamood

Festival Citrawarna Malaysia merupakan sebuah festival tahunan yang berkonsepkan kebudayaan. Di dalam memasarkan produk yang tidak ketara, ia memerlukan perancangan yang efektif dan strategi pemasaran yang berkesan. Teori sinergi digunakan sebagai panduan di dalam kajian ini. Oleh itu, satu kajian b...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Mahamood, Siti Mariah Safiah
Format: Student Project
Language:English
Published: Faculty of Film, Theatre and Animation 2015
Subjects:
Online Access:https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/15949/1/PPb_SITI%20MARIAH%20SAFIAH%20MAHAMOOD%20FF%2015_5.pdf
_version_ 1825734568335900672
author Mahamood, Siti Mariah Safiah
author_facet Mahamood, Siti Mariah Safiah
author_sort Mahamood, Siti Mariah Safiah
collection UITM
description Festival Citrawarna Malaysia merupakan sebuah festival tahunan yang berkonsepkan kebudayaan. Di dalam memasarkan produk yang tidak ketara, ia memerlukan perancangan yang efektif dan strategi pemasaran yang berkesan. Teori sinergi digunakan sebagai panduan di dalam kajian ini. Oleh itu, satu kajian berbentuk kualitatif dan kuantitatif telah diadakan untuk mengumpulkan data. Seramai 386 responden dan seorang informan terlibat di dalam kajian ini. Objektif kajian ini adalah untuk mengenalpasti jenis perancangan dan jenis strategi pemasaran yang digunakan oleh pihak penganjur untuk menjayakan festival ini di samping menganalisis tahap keberkesanan pelaksanaan Festival Citrawarna Malaysia untuk mempromosikan budaya warisan. Dapatan kajian mendapati, jenis perancangan dan strategi pemasaran yang digunakan saling berhubungkait kerana ia telah memberi kesan positif kepada masyarakat tempatan dan terus mengekalkan budaya warisan yang dimiliki. Oleh itu, penyelidik berharap agar kajian terhadap jenis strategi pemasaran yang berasaskan produk kebudayaan dapat dipelbagaikan melalui kajian ilmiah pada masa akan datang.
first_indexed 2024-03-06T01:33:50Z
format Student Project
id oai:ir.uitm.edu.my:15949
institution Universiti Teknologi MARA
language English
last_indexed 2024-03-06T01:33:50Z
publishDate 2015
publisher Faculty of Film, Theatre and Animation
record_format dspace
spelling oai:ir.uitm.edu.my:159492017-01-03T14:26:44Z https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/15949/ Jenis perancangan, strategi dan kesan pelaksanaan festival citrawarna Malaysia untuk mempromosikan budaya warisan / Siti Mariah Safiah Mahamood Mahamood, Siti Mariah Safiah The performing arts. Show business Visualization Festival Citrawarna Malaysia merupakan sebuah festival tahunan yang berkonsepkan kebudayaan. Di dalam memasarkan produk yang tidak ketara, ia memerlukan perancangan yang efektif dan strategi pemasaran yang berkesan. Teori sinergi digunakan sebagai panduan di dalam kajian ini. Oleh itu, satu kajian berbentuk kualitatif dan kuantitatif telah diadakan untuk mengumpulkan data. Seramai 386 responden dan seorang informan terlibat di dalam kajian ini. Objektif kajian ini adalah untuk mengenalpasti jenis perancangan dan jenis strategi pemasaran yang digunakan oleh pihak penganjur untuk menjayakan festival ini di samping menganalisis tahap keberkesanan pelaksanaan Festival Citrawarna Malaysia untuk mempromosikan budaya warisan. Dapatan kajian mendapati, jenis perancangan dan strategi pemasaran yang digunakan saling berhubungkait kerana ia telah memberi kesan positif kepada masyarakat tempatan dan terus mengekalkan budaya warisan yang dimiliki. Oleh itu, penyelidik berharap agar kajian terhadap jenis strategi pemasaran yang berasaskan produk kebudayaan dapat dipelbagaikan melalui kajian ilmiah pada masa akan datang. Faculty of Film, Theatre and Animation 2015 Student Project NonPeerReviewed text en https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/15949/1/PPb_SITI%20MARIAH%20SAFIAH%20MAHAMOOD%20FF%2015_5.pdf Jenis perancangan, strategi dan kesan pelaksanaan festival citrawarna Malaysia untuk mempromosikan budaya warisan / Siti Mariah Safiah Mahamood. (2015) [Student Project] (Unpublished)
spellingShingle The performing arts. Show business
Visualization
Mahamood, Siti Mariah Safiah
Jenis perancangan, strategi dan kesan pelaksanaan festival citrawarna Malaysia untuk mempromosikan budaya warisan / Siti Mariah Safiah Mahamood
title Jenis perancangan, strategi dan kesan pelaksanaan festival citrawarna Malaysia untuk mempromosikan budaya warisan / Siti Mariah Safiah Mahamood
title_full Jenis perancangan, strategi dan kesan pelaksanaan festival citrawarna Malaysia untuk mempromosikan budaya warisan / Siti Mariah Safiah Mahamood
title_fullStr Jenis perancangan, strategi dan kesan pelaksanaan festival citrawarna Malaysia untuk mempromosikan budaya warisan / Siti Mariah Safiah Mahamood
title_full_unstemmed Jenis perancangan, strategi dan kesan pelaksanaan festival citrawarna Malaysia untuk mempromosikan budaya warisan / Siti Mariah Safiah Mahamood
title_short Jenis perancangan, strategi dan kesan pelaksanaan festival citrawarna Malaysia untuk mempromosikan budaya warisan / Siti Mariah Safiah Mahamood
title_sort jenis perancangan strategi dan kesan pelaksanaan festival citrawarna malaysia untuk mempromosikan budaya warisan siti mariah safiah mahamood
topic The performing arts. Show business
Visualization
url https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/15949/1/PPb_SITI%20MARIAH%20SAFIAH%20MAHAMOOD%20FF%2015_5.pdf
work_keys_str_mv AT mahamoodsitimariahsafiah jenisperancanganstrategidankesanpelaksanaanfestivalcitrawarnamalaysiauntukmempromosikanbudayawarisansitimariahsafiahmahamood