Kebolehbacaan buku teks Bahasa Arab Tinggi berasaskan ujian kloz dalam kalangan pelajar di SMKA
Antara faktor yang dikaitkan dengan kelemahan kemahiran bahasa Arab pelajar adalah buku teks yang kurang berkesan dari aspek tahap kebolehbacaannya, iaitu tahap kesukaran dan kesesuaian bahan bacaan dengan aras pelajar. Memandangkan kajian kebolehbacaan bahan bacaan bahasa Arab di Malaysia belum ked...
Main Author: | Kamarulzaman Abdul Ghani |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Pusat Pengajian Bahasa dan Linguistik, FSSK, UKM
2011
|
Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/1000/1/53-66.pdf |
Similar Items
-
Penilaian kebolehbacaan teks Arab menerusi ujian kloz berasaskan aplikasi komputer
by: Husaini, Muhammad Haron, et al.
Published: (2016) -
Penggunaan ujian kloz dalam mengukur kebolehbacaan teks arab untuk pembaca bukan arab di Malaysia: satu kajian rintis
by: Kamarulzaman Abdul Ghani,, et al.
Published: (2009) -
Menilai Tahap Kebolehbacaan Buku-Buku Teks Bahasa Malaysia Tingkatan Satu KBSM
by: Hashim, Jasimah
Published: (1998) -
Ciri-ciri linguistik dalam buku teks berbahasa Arab dan hubungannya dengan tahap kebolehbacaan teks di Malaysia
by: Kamarulzaman Abdul Ghani,, et al.
Published: (2017) -
Penggunaan dan Kebolehbacaan Bahan dalam Buku Teks Bahasa Malaysia Tingkatan 2 KBSM
by: Pang, Hock Chin
Published: (1996)