Penaakulan perkadaran murid tahun lima dalam topik nisbah dan kadaran
Kajian ini bertujuan untuk mengenal pasti tahap penaakulan perkadaran murid sekolah rendah semasa menyelesaikan masalah berkaitan perkadaran. Kajian kes kualitatif ini melibatkan tujuh murid tahun lima (berumur 11 tahun) yang dipilih melalui pensampelan bertujuan. Data kajian yang telah dikumpulkan...
Main Authors: | Fazura Mohd Noor, Sharifah Norul Akmar Syed Zamri, Leong, Kwan Eu |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Penerbit Universiti Kebangsaan Malaysia
2016
|
Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/10645/1/16013-44835-1-SM.pdf |
Similar Items
-
Pembelajaran Nisbah, Kadar dan Perkadaran II menerusi laman web berasaskan penyelesaian masalah Polya /
by: Nurul Farhana Mohd. Nasir, 1989-, et al.
Published: (2012) -
Pembelajaran Nisbah, Kadar dan Perkadaran II menerusi laman web berasaskan penyelesaian masalah Polya [electronic resource] /
by: Nurul Farhana Mohd. Nasir, 1989-
Published: (2012) -
Year Five Pupils’ Number Sense and Algebraic Thinking: the Mediating Role of Symbol and Pattern Sense
by: Piriya, Somasundram, et al.
Published: (2019) -
Year Five Pupils’ Understanding of Relationship Between Addition and Subtraction
by: Piriya Somasundram, et al.
Published: (2018-05-01) -
Kefahaman murid tahun lima tentang pendaraban /
by: Lim, Sui Shen, 1984- author, et al.
Published: (2013)