Pembelajaran berasaskan simulasi dalam pengurusan bencana: apakah persepsi pelajar separa perubatan?
Pembelajaran berasaskan simulasi merupakan satu kaedah pembelajaran aktif dan sering kali digunakan dalam pendidikan perubatan. Kaedah ini dijalankan dengan mengintegrasikan antara teori dan praktis dalam pengurusan pesakit. Pengajaran berasaskan simulasi dijalankan dengan mewujudkan senario ya...
Main Authors: | Ismail Mat Tahir, Alias Mahmud, M. Norais, M. Najib Kamaruzaman, Norehan Suddin |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Penerbit Universiti Kebangsaan Malaysia
2020
|
Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/17053/1/34564-142103-1-PB.pdf |
Similar Items
-
Simulasi dicas separa /
by: 404892 Nur Afande Ali Hussain
Published: (2002) -
Senarai kelayakan bidang perubatan dan separa perubatan yang diiktiraf oleh kerajaan /
by: Malaysia. Jabatan Perdana Menteri. Jabatan Perkhidmatan Awam. Bahagian Latihan Cawangan Pengiktirafan Kelayakan
Published: (2002) -
Aspek kemanusiaan dalam pengurusan bencana
by: Mustaffa, Che Su, et al.
Published: (2018) -
Aspek kemanusiaan dalam pengurusan bencana
by: Mustaffa, Che Su, et al.
Published: (2018) -
APAKAH KULIAH ETIKA BISNIS MEMPENGARUHI PERSEPSI TENTANG DISKRIMINASI GENDER?
by: Simanullang, Wandi, et al.
Published: (2015)