Persekitaran bahasa dan keterlibatan pelajar SABK Selangor dalam pembelajaran bahasa Arab
Persekitaran bahasa Arab sebagai bahasa asing dalam kajian ini adalah melalui komponen psikososial iaitu elemen kesepaduan pelajar, sokongan guru, penglibatan pelajar, sikap pelajar berorientasikan tugasan, kerjasama antara pelajar dan layanan adil guru. Pembelajaran bahasa Arab yang tidak kondu...
Main Authors: | Harun Baharudin, Fatin Hamimah Rosli, Noorazi Rani |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Penerbit Universiti Kebangsaan Malaysia
2022
|
Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/20812/1/59093-196303-1-PB.pdf |
Similar Items
-
PENGARUH PERSEKITARAN BAHASA TERHADAP PENGUASAAN KOSA KATA ARAB PELAJAR
by: Khairulaizam Abdul Rahman, et al.
Published: (2023-06-01) -
Tahap kompetensi guru bahasa Arab di SABK di Malaysia : satu dimensi
by: Awatif Abdul Rahman,, et al.
Published: (2019) -
Pelaksanaan pengajaran dan pembelajaran bahasa Arab dalam kurikulum Bu’uth Al-Azhar di Sekolah Agama Bantuan Kerajaan (SABK)
by: Maimun Aqsha Lubis,, et al.
Published: (2014) -
Mengkaji kemahiran berfikir kritis dan pencapaian pelajar menerusi persekitaran pembelajaran kolaboratif berbantukan komputer bagi subjek bahasa pengaturcaraan
by: Baharudin, Siti Mastura, et al.
Published: (2014) -
Pengaruh persekitaran linguistik dalam pembelajaran bahasa Melayu sebagai bahasa kedua
by: Md. Yusuf, Noor Zila, et al.
Published: (2013)