Amalan kepimpinan transformasional guru besar dan hubungannya dengan kualiti guru di Sekolah TS 25
Kualiti guru merupakan isu yang sering diperbahaskan apabila berkaitan dengan kemenjadian murid. Kepimpinan guru besar menjadi penyumbang yang utama dalam melahirkan guru yang berkualiti. Artikel ini bertujuan untuk menentukan kualiti guru sekolah TS 25 di Putrajaya berdasarkan Standard Guru Malaysi...
Main Authors: | Syafila Md Sariff, Aida Hanim A. Hamid |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Penerbit Universiti Kebangsaan Malaysia
2024
|
Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/24089/1/41%E2%80%9352%2077250-253876-1-PB.pdf |
Similar Items
-
Amalan kepimpinan autentik guru besar dan komitmen guru sekolah rendah program transformasi sekolah 2025 (TS25) Daerah Kluang, Johor
by: Mohamad @ Md. Nor, Azleeana
Published: (2021) -
Amalan syura dalam kepimpinan guru besar dan hubungannya terhadap komitmen kerja guru
by: Abd. Hamid, Suhana
Published: (2017) -
Kepimpinan maya guru besar dan kesediaan guru terhadap perubahan di sekolah program TS25
by: Abdul Razak Kasim,, et al.
Published: (2022) -
kepimpinan transformasional dan kualiti guru generasi 'Y'
by: Man, Jamilah, et al.
Published: (2016) -
Tahap amalan kepimpinan transformasional dalam kalangan Guru Besar di Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil, daerah Segamat /
by: Malarvily Marimuthu, 1979-, et al.
Published: (2012)