Amalan pengajaran guru dalam pengajaran dan pembelajaran pendidikan Islam di Sekolah Kebangsaan Pendidikan Khas (masalah pendengaran)
Murid bermasalah pendengaran perlu mendapat pendidikan sebagaimana kanak-kanak tipikal yang lain bagi membolehkan mereka memahami agama Islam dan tuntutan agama dan melaksanakannya dengan betul. Kajian ini bertujuan untuk meneroka dan menganalisis pelaksanaan pengajaran dan pembelajaran Pendidikan I...
Main Authors: | Hamdi Ishak, Ab. Halim Tamuri, Rosadah Abdul Majid, Safani Bari |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Fakulti Pendidikan, Universiti Kebangsaan Malaysia
2012
|
Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/5991/1/44.pdf |
Similar Items
-
Kompetensi guru terhadap perancangan rancangan pendidikan individu dan perkembangan murid sekolah pendidikan khas masalah pendengaran
by: Mosbiran, Nor Fauziyana
Published: (2023) -
Karektor guru pendidikan khas aliran kemahiran berlandaskan nilai retorik dari perspektif pelajar pendidikan khas masalah pendengaran di Malaysia
by: Lee, Ming Foong, et al.
Published: (2017) -
Masalah Guru Pendidikan Khas Program Integrasi Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Kemahiran Hidup Di Sekolah Menengah, Daerah Kota Tinggi, Johor
by: Mohd. Said, Mohd. Rizal, et al.
Published: (2010) -
Pelaksanaan pengajaran tilawah Al-Quran bagi murid bekeperluan khas kurang upaya pendengaran di sekolah kebangsaan
by: Dzulkifli, Izuli
Published: (2020) -
Amalan kreativiti pengajaran guru pendidikan islam di sekolah-sekolah negeri Johor
by: Dagang, Mohd Yusoff
Published: (2016)