Cabaran dan potensi majalah dakwah berbahasa Melayu di Malaysia terhadap trend perolehan perbelanjaan iklan (ADEX)
Industri penerbitan majalah berkonsepkan dakwah berkembang sejak sebelum merdeka lagi dan berterusan sehingga kini. Dalam laporan terbaru Magazine Publisher Association (MPA 2014) menunjukkan, sejumlah RM207.8 juta perolehan jualan iklan atau ADEX berjaya diraih oleh penerbit majalah negara ini untu...
Main Author: | Shahrul Nazmi Sannusi |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Universiti Kebangsaan Malaysia
2014
|
Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/8200/1/95-380-2-PB.pdf |
Similar Items
-
Penerbitan majalah hiburan berbahasa Melayu di Malaysia: kajian terhadap trend sirkulasi dan periklanan 1998-2010
by: Shahrul Nazmi Sannusi,, et al.
Published: (2013) -
Kelangsungan penerbitan majalah berbahasa Melayu
di Malaysia-Indonesia: kajian terhadap Massa dan
Tempo
by: Shahrul Nazmi Sannusi,, et al.
Published: (2014) -
Majalah humor Melayu dan cabaran pemasarannya
by: Hamedi Mohd Adnan,
Published: (1997) -
MAJALAH MELAYU SELEPAS PERANG : Editorial, Sirkulasi dan Iklan /
by: Hamedi Mohd. Adnan, author
Published: (2013) -
Rekod tanggungan dan perbelanjaan bahagian perolehan 1973
Published: (1973)