Perspektif guru terhadap keterlibatan akademik dalam kalangan murid dengan ketidakupayaan penglihatan
Kajian tinjauan ini dijalankan untuk meninjau perspektif guru terhadap keterlibatan akademik dalam kalangan murid dengan ketidakupayaan penglihatan. Selain itu, kajian ini meninjau perbezaan perspektif antara guru di sekolah khas, guru resos dan guru tipikal sekolah di aliran perdana terhadap keterl...
Main Authors: | Manisah Mohd. Ali, Noorfaziha Hassan |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
penerbit ukm
2014
|
Online Access: | http://journalarticle.ukm.my/8387/1/Chap4.pdf |
Similar Items
-
Strategi Penyesuaian Akademik dalam kalangan Guru Pelatih OKU Penglihatan Di Sebuah Institut Pendidikan Guru
by: Arman Ab Sani, et al.
Published: (2023) -
Pengaruh guru, rakan sebaya dan sokongan keluarga terhadap keterlibatan matematik dalam kalangan murid sekolah menengah
by: Mohd Ayub, Ahmad Fauzi, et al.
Published: (2018) -
Pengaruh faktor pelindung luaran, trait daya tahan dan keterlibatan di sekolah terhadap pencapaian akademik murid berisiko di sekolah menengah, Terengganu, Malaysia
by: Sulong, Rose Manisah
Published: (2019) -
Pencapaian Akademik Murid Lelaki dan Perempuan: Peranan Sokongan Pembelajaran dan Keterlibatan Murid
by: Azman, Norzaini, et al.
Published: (2018) -
Keterlibatan dan cabaran Guru Bimbingan dan Kaunseling Sekolah terhadap Murid Berkeperluan Khas
by: Norafifah Bali, et al.
Published: (2017)