Pusat Transformasi Bandar (UTC) sebagai Pusat Hentian Setempat: kajian kepuasan pelanggan terhadap perkhidmatan UTC Kuala Lumpur

Pusat Transformasi Bandar (UTC) merupakan satu mekanisme yang menyediakan pelbagai perkhidmatan di bawah satu bumbung supaya mampu menyelesaikan urusan pelanggan dengan mudah. Kajian ini memeriksa tahap kepuasan pelanggan terhadap kualiti perkhidmatan Pusat Transformasi Bandar (UTC) sebagai pusat...

Full description

Bibliographic Details
Main Authors: Nadiah Hanani Abdul Jalil, Jalaluddin Abdul Malek, Er, Ah Choy
Format: Article
Language:English
Published: Faculty of Social Sciences and Humanities, UKM,Bangi 2015
Online Access:http://journalarticle.ukm.my/8897/1/15ok.geografia-jan15-nadiah3-edam.pdf
_version_ 1796930864309862400
author Nadiah Hanani Abdul Jalil,
Jalaluddin Abdul Malek,
Er, Ah Choy
author_facet Nadiah Hanani Abdul Jalil,
Jalaluddin Abdul Malek,
Er, Ah Choy
author_sort Nadiah Hanani Abdul Jalil,
collection UKM
description Pusat Transformasi Bandar (UTC) merupakan satu mekanisme yang menyediakan pelbagai perkhidmatan di bawah satu bumbung supaya mampu menyelesaikan urusan pelanggan dengan mudah. Kajian ini memeriksa tahap kepuasan pelanggan terhadap kualiti perkhidmatan Pusat Transformasi Bandar (UTC) sebagai pusat hentian setempat dan mengenalpasti masalah-masalah yang dihadapi pelanggan semasa menggunakan perkhidmatan UTC. Kajian ini merupakan kajian rintis di UTC Kuala Lumpur yang melibatkan persampelan mudah 40 responden yang merupakan pelanggan yang keluar daripada pintu utama bangunan UTC Kuala Lumpur. Pengukuran kepuasan pelanggan dilakukan menerusi aspek perkhidmatan kaunter hadapan, perkhidmatan pelanggan dan kemudahan asas serta perkhidmatan sokongan. Hasil kajian menunjukkan bahawa secara keseluruhannya kepuasan pelanggan adalah di tahap baik meskipun terdapat sedikit masalah seperti gangguan ulat tiket, kekurangan kemudahan di sesetengah jabatan yang menjadi tumpuan dan kemudahan lif yang kurang diselenggara dengan baik.
first_indexed 2024-03-06T04:09:29Z
format Article
id ukm.eprints-8897
institution Universiti Kebangsaan Malaysia
language English
last_indexed 2024-03-06T04:09:29Z
publishDate 2015
publisher Faculty of Social Sciences and Humanities, UKM,Bangi
record_format dspace
spelling ukm.eprints-88972016-12-14T06:48:21Z http://journalarticle.ukm.my/8897/ Pusat Transformasi Bandar (UTC) sebagai Pusat Hentian Setempat: kajian kepuasan pelanggan terhadap perkhidmatan UTC Kuala Lumpur Nadiah Hanani Abdul Jalil, Jalaluddin Abdul Malek, Er, Ah Choy Pusat Transformasi Bandar (UTC) merupakan satu mekanisme yang menyediakan pelbagai perkhidmatan di bawah satu bumbung supaya mampu menyelesaikan urusan pelanggan dengan mudah. Kajian ini memeriksa tahap kepuasan pelanggan terhadap kualiti perkhidmatan Pusat Transformasi Bandar (UTC) sebagai pusat hentian setempat dan mengenalpasti masalah-masalah yang dihadapi pelanggan semasa menggunakan perkhidmatan UTC. Kajian ini merupakan kajian rintis di UTC Kuala Lumpur yang melibatkan persampelan mudah 40 responden yang merupakan pelanggan yang keluar daripada pintu utama bangunan UTC Kuala Lumpur. Pengukuran kepuasan pelanggan dilakukan menerusi aspek perkhidmatan kaunter hadapan, perkhidmatan pelanggan dan kemudahan asas serta perkhidmatan sokongan. Hasil kajian menunjukkan bahawa secara keseluruhannya kepuasan pelanggan adalah di tahap baik meskipun terdapat sedikit masalah seperti gangguan ulat tiket, kekurangan kemudahan di sesetengah jabatan yang menjadi tumpuan dan kemudahan lif yang kurang diselenggara dengan baik. Faculty of Social Sciences and Humanities, UKM,Bangi 2015-01 Article PeerReviewed application/pdf en http://journalarticle.ukm.my/8897/1/15ok.geografia-jan15-nadiah3-edam.pdf Nadiah Hanani Abdul Jalil, and Jalaluddin Abdul Malek, and Er, Ah Choy (2015) Pusat Transformasi Bandar (UTC) sebagai Pusat Hentian Setempat: kajian kepuasan pelanggan terhadap perkhidmatan UTC Kuala Lumpur. Geografia : Malaysian Journal of Society and Space, 11 (1). pp. 143-157. ISSN 2180-2491 http://www.ukm.my/geografia/v2/index.php?cont=a&item=2&thn=2015&vol=11&issue=1&ver=loc
spellingShingle Nadiah Hanani Abdul Jalil,
Jalaluddin Abdul Malek,
Er, Ah Choy
Pusat Transformasi Bandar (UTC) sebagai Pusat Hentian Setempat: kajian kepuasan pelanggan terhadap perkhidmatan UTC Kuala Lumpur
title Pusat Transformasi Bandar (UTC) sebagai Pusat Hentian Setempat: kajian kepuasan pelanggan terhadap perkhidmatan UTC Kuala Lumpur
title_full Pusat Transformasi Bandar (UTC) sebagai Pusat Hentian Setempat: kajian kepuasan pelanggan terhadap perkhidmatan UTC Kuala Lumpur
title_fullStr Pusat Transformasi Bandar (UTC) sebagai Pusat Hentian Setempat: kajian kepuasan pelanggan terhadap perkhidmatan UTC Kuala Lumpur
title_full_unstemmed Pusat Transformasi Bandar (UTC) sebagai Pusat Hentian Setempat: kajian kepuasan pelanggan terhadap perkhidmatan UTC Kuala Lumpur
title_short Pusat Transformasi Bandar (UTC) sebagai Pusat Hentian Setempat: kajian kepuasan pelanggan terhadap perkhidmatan UTC Kuala Lumpur
title_sort pusat transformasi bandar utc sebagai pusat hentian setempat kajian kepuasan pelanggan terhadap perkhidmatan utc kuala lumpur
url http://journalarticle.ukm.my/8897/1/15ok.geografia-jan15-nadiah3-edam.pdf
work_keys_str_mv AT nadiahhananiabduljalil pusattransformasibandarutcsebagaipusathentiansetempatkajiankepuasanpelangganterhadapperkhidmatanutckualalumpur
AT jalaluddinabdulmalek pusattransformasibandarutcsebagaipusathentiansetempatkajiankepuasanpelangganterhadapperkhidmatanutckualalumpur
AT erahchoy pusattransformasibandarutcsebagaipusathentiansetempatkajiankepuasanpelangganterhadapperkhidmatanutckualalumpur