Pengalaman pembelajaran guru terhadap bimbingan SISC+: Manfaatnya kepada amalan pengajaran guru dan pencapaian pelajar
Kementerian Pendidikan Malaysia telah memperkenalkan Pembimbing Pakar Peningkatan Sekolah (SISC+) atau School Improvement Specialist Coachpada tahun 2014 bertujuan memberikan bimbingan langsung kepada guru. Semenjak itu banyak kajian dilakukan terhadap program bimbingan SISC+, namun kajian yang ada...
Main Authors: | Syamsul Bahri Andi Mapiare, Mohd. Zaki Ishak, Mazlan Mohd Yusso, Syahrul Nizam Salam |
---|---|
Format: | Article |
Language: | Malay Malay |
Published: |
Secholian Publication
2021
|
Subjects: | |
Online Access: | https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/32895/1/Pengalaman%20pembelajaran%20guru%20terhadap%20bimbingan%20SISC%2B.pdf https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/32895/3/Pengalaman%20pembelajaran%20guru%20terhadap%20bimbingan%20SISC%2B%20_ABSTRACT.pdf |
Similar Items
-
Pengalaman bimbingan pengajaran sisc+ dalam kalangan guru matematik sekolah rendah
by: Syamsul Bahri Andi Mapiare
Published: (2022) -
Kualiti guru: impak bimbingan dan pementoran berfokus berdasarkan borang matrik bimbingan guru oleh SISC+ BM
by: Brahim, Mohammad, et al.
Published: (2015) -
Hubungan kemahiran dan pengetahuan terhadap pencapaian kendiri guru Bahasa Melayu di Sabah
by: Sarimawathy Jumanie, et al.
Published: (2021) -
Pengurusan panitia, kualiti pengajaran dan komitmen kerja guru terhadap pencapaian Bahasa Melayu di Negeri Sabah
by: Latifah Ayang, et al.
Published: (2019) -
Kepuasan komunikasi dan bimbingan pengajaran pegawai pembimbing pakar pembangunan sekolah (SISC+) sebagai peramal kualiti guru sekolah rendah di Malaysia
by: Madhavan, Selvarajoo
Published: (2021)