Sikap guru prasekolah terhadap pelaksanaan pendidikan inklusif
Kajian ini dijalankan untuk mengenal pasti sikap guru prasekolah terhadap pelaksanaan pendidikan inklusif. Kajian kuantitatif ini menggunakan kaedah tinjauan yang melibatkan 100 orang guru prasekolah di Zon Pantai Barat Sabah. Pemboleh ubah kajian telah diuji menggunakan statistik deskriptif dan inf...
Main Authors: | Mohammad Azman Jongkulin, Roslee Talip, Ramlah Dul Mukti |
---|---|
Format: | Article |
Language: | Malay Malay |
Published: |
Kementerian Pendidikan Malaysia
2019
|
Subjects: | |
Online Access: | https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/33254/1/Sikap%20guru%20prasekolah%20terhadap%20pelaksanaan%20pendidikan%20inklusif.pdf https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/33254/2/Sikap%20guru%20prasekolah%20terhadap%20pelaksanaan%20pendidikan%20inklusif%20_ABSTRACT.pdf |
Similar Items
-
Pengalaman pembelajaran guru terhadap bimbingan SISC+: Manfaatnya kepada amalan pengajaran guru dan pencapaian pelajar
by: Syamsul Bahri Andi Mapiare, et al.
Published: (2021) -
Hubungan kemahiran dan pengetahuan terhadap pencapaian kendiri guru Bahasa Melayu di Sabah
by: Sarimawathy Jumanie, et al.
Published: (2021) -
Keterlibatan dan kompetensi kaunseling multibudaya guru bimbangan dan kauseling sekolah terhadap murid berkeperluan khas
by: Norafifah Bali, et al.
Published: (2017) -
Pengetahuan Pedagogi Kandungan (PPK) guru Reka Bentuk dan Teknologi (RBT) Sekolah Menengah
by: Cathrine Masingan, et al.
Published: (2019) -
Peranan guru cemerlang Malaysia di sekolah
by: Khaliza Saidin, et al.
Published: (2016)