Kesan pembelajaran sains berasaskan projek dan pendekatan stem terhadap lima dimensi sifat kreativiti saintifik murid tahun lima
Gelombang transformasi pendidikan sains pada masa kini memerlukan pengintegrasian Sains, Teknologi, Kejuruteraan dan Matematik (STEM) dengan pembelajaran berasaskan projek (PBP) untuk mencungkil kreativiti dalam kalangan pelajar. Kajian ini dijalankan untuk menentukan kesan Pembelajaran Berasaskan P...
Main Author: | Norjanah Ambo |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English English |
Published: |
2019
|
Subjects: | |
Online Access: | https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/35685/1/ABSTRACT.pdf https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/35685/2/FULLTEXT.01.pdf |
Similar Items
-
Integrasi STEM dalam sains tingkatan satu : kesan terhadap pencapaian akademik & aspirasi kerjaya
by: Nur Suhaidah Sukor
Published: (2019) -
Kreativiti dalam pengajaran dan pembelajaran pendidikan seni visual di Sekolah Menengah daerah Kudat, Sabah
by: George Tamaki
Published: (2015) -
Kesan Program Latihan Menggunakan Model Taktikal Dengan Stail Pengajaran Berbeza Terhadap Murid Pelbagai Tahap Kemahiran Permainan Hoki [LB1530.P5 S227 2007 f rb].
by: K.Jeganathan, Sanmuga Nathan
Published: (2007) -
Impak modul pembelajaran berasaskan masalah-sains, teknologi, kejuruteraan dan matematik kepada pelajar sekolah menengah di luar bandar: Kajian perbandingan
by: Mohd Azrul Abdul Rajak, et al.
Published: (2022) -
Modul Pemikiran Sains Keusahawanan Untuk Pelajar Tahun Lima Dalam Pendidikan STEM
by: Jamilah Ahmad, et al.
Published: (2022)