Impak modul pembelajaran berasaskan masalah-sains, teknologi, kejuruteraan dan matematik kepada pelajar sekolah menengah di luar bandar: Kajian perbandingan
Bilangan pelajar Sains, Teknologi, Kejuruteraan dan Matematik (STEM) semakin berkurang di Malaysia terutamanya pelajar luar bandar. Usaha dan kesedaran akan kepentingan STEM perlu digerakkan secara intensif dan ia harus dimulakan dari peringkat sekolah. Sehubungan itu, pihak STEM UMS Warriors, UMS m...
Main Authors: | Mohd Azrul Abdul Rajak, Ayu Afiqah Nasrullah, Sitty Nur Syafa Bakri, Suriana Lasaraiya |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English English |
Published: |
Global Academic Excellence
2022
|
Subjects: | |
Online Access: | https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/37810/1/ABSTRACT.pdf https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/37810/2/FULLTEXT.pdf |
Similar Items
-
Kesan pembelajaran sains berasaskan projek dan pendekatan stem terhadap lima dimensi sifat kreativiti saintifik murid tahun lima
by: Norjanah Ambo
Published: (2019) -
Keberkesanan Model Responseto-Intervention (RTI) dalam menyelesaikan masalah matematik berayat murid sekolah rendah
by: Mohd. Zaki Ishak, et al.
Published: (2019) -
Kesan Pendekatan Penyebatian Kemahiran Berfikir Kreatif Dalam Pengajaran Karangan Deskriptif Dan Karangan Imaginatif Dalam Kalangan Pelajar Tingkatan IV [LB1591.5.M2 S623 2006 f rb].
by: Mohamed, Siti Zabidah
Published: (2006) -
Kesan Program Latihan Menggunakan Model Taktikal Dengan Stail Pengajaran Berbeza Terhadap Murid Pelbagai Tahap Kemahiran Permainan Hoki [LB1530.P5 S227 2007 f rb].
by: K.Jeganathan, Sanmuga Nathan
Published: (2007) -
PGM 361 - KEPIMPINAN SEKOLAH OKT 04.
by: PPIP, Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan
Published: (2004)