Kesan penggunaan mnemonik “siasat” berbantukan jadual pendaraban indeks dan pembelajaran koperatif terhadap pencapaian matematik pelajar berpencapaian rendah
Pelajar berpencapian rendah sering mengalami masalah dalam pembelajaran matematik khasnya dalam Pendaraban Indeks, salah satu tajuk yang perlu dikuasai oleh pelajar. Oleh itu, kajian ini bertujuan untuk menentukan kesan penggunaan teknik mnemonik akronim SIASAT berbantukan jadual pendaraban indeks d...
Main Authors: | Mariani John D. Sibatu @ Marylyn, Siew Nyet Moi @ Sopiah Abdullah |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English English |
Published: |
Global Academic Excellence
2023
|
Subjects: | |
Online Access: | https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/37896/1/ABSTRACT.pdf https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/37896/2/FULL%20TEXT.pdf |
Similar Items
-
Penggunaan Response to Intervention (RTI) dalam penyelesaian masalah matematik berayat bagi murid berpencapaian rendah di sekolah rendah
by: Narawi Abu Bakar
Published: (2017) -
Pembangunan Instrumen Ujian Kemahiran Berfikir Aras Tinggi Untuk Fungsi Kuadratik Dalam Matematik Tambahan Sekolah Menengah
by: Jupri Basari, et al.
Published: (2022) -
Kesan penggunaan kaedah permainan, buku nombor dan lembaran kerja terhadap pencapaian awal Matematik dalam kalangan kanak-kanak prasekolah kebangsaan
by: Connie Shin @ Connie Cassy Ompok
Published: (2015) -
Satu tinjauan terhadap pencapaian pelajar-pelajar tahun satu dalam mata pelajaran matematik di Kolej Universiti Teknologi Tun Hussien Onn
by: Dorani, Rohanah
Published: (2001) -
Kesan pengintegrasian model pembelajaran inkuiri 5E dan koperatif terhadap kemahiran proses sains tahap empat pelajar Tingkatan Empat
by: Chai Wan Luen, et al.
Published: (2023)