Kesediaan dan pengaruh terhadap penyesuaian diri kanak-kanak tahun satu di sekolah luar bandar dan bandar
Objektif utama kajian ini adalah untuk melihat tahap kesediaan ke sekolah kanakkanak yang memasuki tahun satu daripada aspek psikologi iaitu kognitif, fizikal dan sosio-emosi dan pengaruhnya terhadap penyesuaian kanak-kanak di sekolah . Seramai 86 kanak-kanak yang yang baru memasuki tahun satu di da...
Main Author: | Saturia Amiruddin |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English English |
Published: |
2016
|
Subjects: | |
Online Access: | https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/38081/1/24%20PAGES.pdf https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/38081/2/FULLTEXT.pdf |
Similar Items
-
Penggunaan Frog-Vle dalam pembelajaran dan pemudahcaraan di sekolah : perbandingan antara sekolah rendah bandar dan luar bandar Daerah Kluang
by: Suliman, Idawati
Published: (2019) -
Keberkesanan program bimbingan pembelajaran sosio-emosi (pse) terhadap peningkatan kompetensi dalam kalangan kanak-kanak sekolah rendah
by: Jusiah Idang
Published: (2022) -
Tahap penggunaan pembelajaran maya dalam kalangan guru reka bentuk teknologi: satu tinjauan di sekolah rendah luar bandar
by: Lai, Chee Sern, et al.
Published: (2017) -
Keberkesanan modul infusi kemahiran berfikir aras tinggi pembelajaran luar bilik darjah (iKBAT-PLBD) bagi bidang pembelajaran sukatan dan geometri
by: Rosool Gani, Mohammad Firros
Published: (2020) -
Mengenal pasti masalah pemahaman dan hubungannya dengan latar belakang matematik, gaya pembelajaran, motivasi dan minat pelajar terhadap bab pengawalan kos makanan di Sekolah Menengah Teknik (ert) Rembau: satu kajian kes.
by: Awadz @ Hussin, Hafidah
Published: (2003)