Kesediaan dan pengaruh terhadap penyesuaian diri kanak-kanak tahun satu di sekolah luar bandar dan bandar
Objektif utama kajian ini adalah untuk melihat tahap kesediaan ke sekolah kanakkanak yang memasuki tahun satu daripada aspek psikologi iaitu kognitif, fizikal dan sosio-emosi dan pengaruhnya terhadap penyesuaian kanak-kanak di sekolah . Seramai 86 kanak-kanak yang yang baru memasuki tahun satu di da...
Main Author: | Saturia Amiruddin |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English English |
Published: |
2016
|
Subjects: | |
Online Access: | https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/38081/1/24%20PAGES.pdf https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/38081/2/FULLTEXT.pdf |
Similar Items
-
Penggunaan Frog-Vle dalam pembelajaran dan pemudahcaraan di sekolah : perbandingan antara sekolah rendah bandar dan luar bandar Daerah Kluang
by: Suliman, Idawati
Published: (2019) -
Keberkesanan program bimbingan pembelajaran sosio-emosi (pse) terhadap peningkatan kompetensi dalam kalangan kanak-kanak sekolah rendah
by: Jusiah Idang
Published: (2022) -
Tahap penggunaan pembelajaran maya dalam kalangan guru reka bentuk teknologi: satu tinjauan di sekolah rendah luar bandar
by: Lai, Chee Sern, et al.
Published: (2017) -
Indikator pelajar cemerlang: satu kajian di Sekolah Menengah Teknik Batu Pahat
by: Adiman, Rohayah
Published: (2003) -
Persepsi pelajar terhadap aspek-aspek penempatan di asrama dan hubungannya dengan pencapaian akademik pelajar : satu tinjauan ke atas Sekolah Menengah Teknik Pasir Mas
by: Husain, Salmiah
Published: (2003)