Pembangunan dan keberkesanan modul berayat matematik terhadap pencapaian matematik murid tahun empat sekolah rendah
Penyelesaian masalah matematik berayat merupakan kemahiran yang sukar dikuasai. Walaupun terdapat pelbagai pendekatan heuristik yang boleh digunakan sebagai penyelesaian masalah matematik namun kajian ini menggunakan teknik mnemonik. Kajian ini membangunkan modul berayat matematik berdasarkan model...
Main Author: | Mohd Mokhtar, Mohd Azarul |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
2022
|
Subjects: | |
Online Access: | http://psasir.upm.edu.my/id/eprint/104546/1/MOHD%20AZARUL%20BIN%20MOHD%20-IR.pdf |
Similar Items
-
Keberkesanan pendekatan pengajaran kecerdasan pelbagai terhadap pencapaian murid tingkatan empat dalam pelajaran matematik
by: Bahruddin, Khairunnidzam
Published: (2012) -
Keberkesanan model response-to-intervention (RTI) dalam menyelesaikan masalah matematik berayat murid sekolah rendah
by: Mohd. Zaki Ishak, et al.
Published: (2019) -
Pembangunan kerangka penyoalan lisan dalam proses pengajaran matematik di sekolah rendah
by: Muhammad Sofwan, Mahmud
Published: (2020) -
Faktor Psikososial yang Berkait dengan Pencapaian dalam Matematik di Kalangan Pelajar Sekolah Pinggir Bandar
by: Saad, Zurhiati
Published: (1998) -
Hubungan tahap visualisasi, strategi kognitif, metakognitif, dan kebolehan spatial dengan tahap pencapaian penyelesaian masalah matematik berayat dalam kalangan pelajar tingkatan empat di Melaka, Malaysia
by: Ahmad, Azizah
Published: (2012)