Retorik dalam Iklan Produk Kesihatan
Retorik merupakan seni menggunakan bahasa sama ada dalam pengucapan atau penulisan secara berkesan. Penggunaan retorik yang bersifat memujuk, merayu dan mempengaruhi memang tidak dapat dipisahkan dengan dunia pengiklanan. Iklan memberitahu pengguna apa yang dapat diberikan oleh sesuatu produk kepada...
Main Author: | Abd. Razak, Noor Husna |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
2011
|
Subjects: | |
Online Access: | http://psasir.upm.edu.my/id/eprint/20363/1/FBMK_2011_31_ir.pdf |
Similar Items
-
Retorik pembangunan sosioekonomi masyarakat dalam laporan media
by: Abu Bakar, Muhammad Mazlan
Published: (2015) -
Retorik dalam iklan produk kesihatan.
by: Yaakob, Nor Azuwan, et al.
Published: (2012) -
Teknik retorik dalam Hikayat Merong Mahawangsa
by: Rosli, Muhammad Nur Akmal
Published: (2019) -
Retorik titah ucapan Sultan Muhammad V
by: Abdul Razak, Nurulain
Published: (2015) -
Reklamcılıkta Görsel İknanın Kuramsallaştırılma Çabaları ve Philips ve McQuarrie'nin Reklamcılıkta Görsel Retorik Sınıflandırması Üzerinden Reklam Analizleri
by: Ayşe Nil Kireçci
Published: (2018-07-01)