Tingkah laku, emosi, dan kognitif murid sebagai faktor peramal pencapaian akademik
Kajian ini bertujuan untuk mengenal pasti tiga dimensi penglibatan iaitu tingkah laku, emosi dan kognitif yang boleh menjadi peramal terbaik bagi pencapaian murid dalam bidang katering. Disamping itu kajian juga bertujuan mengkaji hubungan antara penglibatan dengan pencapaian. Penglibatan dikaitka...
Main Authors: | Yusuf, Nor Yuzie, Abu, Rosini, Md Yunus, Aida Suraya |
---|---|
Format: | Article |
Published: |
Centre for Languages and Human Development, Universiti Teknikal Malaysia
2014
|
Similar Items
-
Abai kecerdasan emosi jejas pencapaian akademik murid lelaki
by: Noradilah, Md Nordin
Published: (2022) -
Pengaruh Faktor Kecerdasan Emosi dan Spiritual Serta Faktor Sosial Terhadap Strategi Kognitif Regulasi Kendiri Emosi dan Tingkah Laku Sosial Remaja
by: Zakaria, Norhayati
Published: (2011) -
Sumbangan Peramal Kognitif Dan Bukan Kognitif Terhadap
Pencapaian Akademik Dalam Kalangan Pelajar Di Sebuah
Institusi Pengajian Tinggi Awam
by: Syed Ahmad , Sharifah Aminah
Published: (2009) -
Sumbangan pemboleh ubah peramal terhadap pengetahuan, persepsi, sikap dan tingkah laku murid tahun 6 terhadap alam sekitar
by: Liew Abdullah, Nurul Hidayah, et al.
Published: (2017) -
Peramal tingkah laku keinginan penglibatan dalam aktiviti sukan di luar waktu persekolahan dalam kalangan murid sekolah menengah
by: Chun, Cheng Chuan
Published: (2015)