Impak kaunseling kelompok berstruktur REBT terhadap tingkah laku ponteng kelas pelajar-pelajar bermasalah disiplin
Kajian ini bertujuan untuk menguji impak kaunseling kelompok berstruktur REBT dalam menurunkan kes masalah disiplin ponteng kelas pelajar yang berisiko di empat buah sekolah harian biasa daerah Bera, Pahang. Reka bentuk kajian yang digunakan ialah kajian eksperimen ujian pra – ujian pasca dengan kum...
Main Authors: | Tan, Hua Khim, Abdul Kadir, Rusnani, Mohd Noah, Sidek, Baba, Maznah |
---|---|
Format: | Conference or Workshop Item |
Language: | English |
Published: |
Faculty of Educational Studies, Universiti Putra Malaysia
2013
|
Online Access: | http://psasir.upm.edu.my/id/eprint/50882/1/Greduc068%20Tan%20Hua%20Khim.pdf |
Similar Items
-
Kesan kaunseling kelompok berstruktur REBT terhadap harga diri, motivasi pencapaian dan ponteng kelas dalam kalangan pelajar bermasalah disiplin
by: Tan, Hua Khim
Published: (2014) -
Pembinaan Dan Kesan Modul Kaunseling Kelompok Berstruktur (K²B) Terapi Rasional Emotif Tingkah Laku (REBT) Dalam Mengurangkan Kemurungan Remaja
by: Ishak, Nor Asikhin
Published: (2022) -
Kesan Kaunseling Individu Terapi Rasional Emosi Dan Tingkah Laku (Rebt), Kaunseling Sedia Ada (Ksa) Dan Kumpulan Kawalan (Kk) Terhadap Tingkah Laku Agresif Murid Sekolah Menengah
by: Shaari, Azemi
Published: (2014) -
Kesan Kaunseling Brief Individu Ke Atas Penghargaan
Kendiri Dan Kadar Ponteng Pelajar Ponteng Sekolah
by: Aman, Rahimi Che
Published: (2006) -
Keberkesanan kaedah coaching dalam intervensi tingkah laku murid bermasalah disiplin : kajian kes di Johor
by: Hussein, Mohd Yusof
Published: (2023)