Pengajaran dan pembelajaran bahasa Cina dalam menggalakkan interaksi pelajar berbilang kaum
Kebanyakan pelajar yang mempelajari bahasa Cina sebagai bahasa kedua di Institusi Pengajian Tinggi Awam Malaysia adalah kaum Melayu, diikuti oleh kaum India dan bumiputera lain (Lau, Ng & Lee, 2011). Didapati bahawa pelajar-pelajar yang berlainan etnik jarang berinteraksi antara satu sama lain....
Main Authors: | Lau, Su Kia, Ang, Lay Hoon, Soon, Chiow Thai, Law, Seng Boon, Wong, Ngan Ling |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Penerbit Universiti Kebangsaan Malaysia
2012
|
Online Access: | http://psasir.upm.edu.my/id/eprint/57114/1/Pengajaran%20dan%20pembelajaran%20bahasa%20Cina%20dalam%20menggalakkan%20interaksi%20pelajar%20berbilang%20kaum.pdf |
Similar Items
-
Pengajaran dan pembelajaran bahasa cina menggalakkan interaksi pelajar berbilang kaum
by: Lau , Su Kia, et al.
Published: (2012) -
Australia juga seperti kita, negara berbilang kaum
by: Ahmad Sabri, Ahmad Zaharuddin Sani
Published: (2010) -
Interaksi verbal pengajaran dan pembelajaran sains sekolah rendah
by: Tay, Chong Seng, et al.
Published: (2008) -
Kebangkitan semula fahaman politik berbilang kaum melalui slogan ‘Sabah for Sabahan’ di Sabah
by: Romzi Ationg, et al.
Published: (2021) -
Trend peralihan undi kaum Cina
by: Shakil Hameed, Noor Mohamad
Published: (2013)