Hubungan keselarasan individu-persekitaran dengan penyesuaian, kepuasan dan pencapaian akademik pelajar kurang upaya pendengaran di Politeknik
Peranan keselarasan individu-persekitaran (P-E Fit) dalam meramal pencapaian akademik pelajar kurang upaya pendengaran (KUP) di pengajian peringkat tertiari, khususnya di Malaysia agak kurang diberi perhatian berbanding kajian yang sama ke atas pelajar bukan KUP. Penyesuaian turut memainkan peran...
Main Author: | Azizan, Che' Rozaniza |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
2018
|
Subjects: | |
Online Access: | http://psasir.upm.edu.my/id/eprint/77505/1/FPP%202019%201%20ir.pdf |
Similar Items
-
Persepsi Guru Besar dan Guru Terhadap Pencapaian Objektif Kurikulum Bersepadu Sekolah Rendah di Kalangan Murid Bermasalah Pendengaran
by: Karuppannan, Gunasegaran
Published: (2003) -
Pelaksanaan pengajaran tilawah Al-Quran bagi murid bekeperluan khas kurang upaya pendengaran di sekolah kebangsaan
by: Dzulkifli, Izuli
Published: (2020) -
Exploring person-environment fit towards enhancing hearing-impaired students academic achievement in tertiary education
by: Azizan, Che’ Rozaniza, et al.
Published: (2016) -
Speech Communication
by: Blumstein, Sheila E., et al.
Published: (2010) -
Keselarasan Personaliti-Persekitaran Holland dan Hubungannya Dengan Kepuasan Belajar dan Pencapaian Akademik di Kalangan Pelajar Universiti
by: Siron, Sabariah
Published: (1995)