Penyelesaian masalah kuantitatif kimia oleh pelajar-pelajar sekolah menengah atas
Tujuan kajian ini ialah untuk menentukan strategistrategi yang digunakan oleh pelajar-pelajar sekolah Malaysia di Tingkatan Lima untuk menyelesaikan masalah kimia berangka. Kaedah 'menyuarakan-fikiran', suatu pendekatan kualitatif, telah digunakan untuk mendapatkan daripada pelajar-pe...
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
1995
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.usm.my/29897/1/Yee_Hoot_Eng.pdf |
_version_ | 1825832301910556672 |
---|---|
author | Yee, Hoot Eng |
author_facet | Yee, Hoot Eng |
author_sort | Yee, Hoot Eng |
collection | USM |
description | Tujuan kajian ini ialah untuk menentukan strategistrategi
yang digunakan oleh pelajar-pelajar sekolah
Malaysia di Tingkatan Lima untuk menyelesaikan masalah
kimia berangka. Kaedah 'menyuarakan-fikiran', suatu
pendekatan kualitatif, telah digunakan untuk mendapatkan
daripada pelajar-pelajar ini strategi-strategi yang
mereka telah gunakan.
The aim of the study was to determine the strategies
used by Form Five Malaysian school students in solving
quantitative chemistry problems. The 'think-aloud' method,
a qualitative approach, was used to draw out from these
students the strategies that they had used. |
first_indexed | 2024-03-06T14:50:49Z |
format | Thesis |
id | usm.eprints-29897 |
institution | Universiti Sains Malaysia |
language | English |
last_indexed | 2024-03-06T14:50:49Z |
publishDate | 1995 |
record_format | dspace |
spelling | usm.eprints-298972021-01-26T03:37:48Z http://eprints.usm.my/29897/ Penyelesaian masalah kuantitatif kimia oleh pelajar-pelajar sekolah menengah atas Yee, Hoot Eng L Education Tujuan kajian ini ialah untuk menentukan strategistrategi yang digunakan oleh pelajar-pelajar sekolah Malaysia di Tingkatan Lima untuk menyelesaikan masalah kimia berangka. Kaedah 'menyuarakan-fikiran', suatu pendekatan kualitatif, telah digunakan untuk mendapatkan daripada pelajar-pelajar ini strategi-strategi yang mereka telah gunakan. The aim of the study was to determine the strategies used by Form Five Malaysian school students in solving quantitative chemistry problems. The 'think-aloud' method, a qualitative approach, was used to draw out from these students the strategies that they had used. 1995-12 Thesis NonPeerReviewed application/pdf en http://eprints.usm.my/29897/1/Yee_Hoot_Eng.pdf Yee, Hoot Eng (1995) Penyelesaian masalah kuantitatif kimia oleh pelajar-pelajar sekolah menengah atas. Masters thesis, Universiti Sains Malaysia. |
spellingShingle | L Education Yee, Hoot Eng Penyelesaian masalah kuantitatif kimia oleh pelajar-pelajar sekolah menengah atas |
title | Penyelesaian masalah kuantitatif kimia oleh pelajar-pelajar sekolah menengah atas |
title_full | Penyelesaian masalah kuantitatif kimia oleh pelajar-pelajar sekolah menengah atas |
title_fullStr | Penyelesaian masalah kuantitatif kimia oleh pelajar-pelajar sekolah menengah atas |
title_full_unstemmed | Penyelesaian masalah kuantitatif kimia oleh pelajar-pelajar sekolah menengah atas |
title_short | Penyelesaian masalah kuantitatif kimia oleh pelajar-pelajar sekolah menengah atas |
title_sort | penyelesaian masalah kuantitatif kimia oleh pelajar pelajar sekolah menengah atas |
topic | L Education |
url | http://eprints.usm.my/29897/1/Yee_Hoot_Eng.pdf |
work_keys_str_mv | AT yeehooteng penyelesaianmasalahkuantitatifkimiaolehpelajarpelajarsekolahmenengahatas |