Perkaitan di antara pengetahuan sedia ada guru pelatih dengan pencapaian dan prestasi latihan mengajar : satu kajian kes dalam

Kajian ini menyiasat perkaitan di antara pengetahuan sedia ada muzik, pencapaian muzik dan prestasi latihan mengajar muzik di kalangan guru pelatih muzik. Dua kumpulan responden mengambil bahagian dalam kajian ini; satu kumpulan yang mempunyai pengetahuan sedia ada muzik semasa mereka memasuki...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Goh, Eng Beng
Format: Thesis
Language:English
Published: 1995
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/29903/1/Goh_Eng_Beng.pdf
_version_ 1825832302500904960
author Goh, Eng Beng
author_facet Goh, Eng Beng
author_sort Goh, Eng Beng
collection USM
description Kajian ini menyiasat perkaitan di antara pengetahuan sedia ada muzik, pencapaian muzik dan prestasi latihan mengajar muzik di kalangan guru pelatih muzik. Dua kumpulan responden mengambil bahagian dalam kajian ini; satu kumpulan yang mempunyai pengetahuan sedia ada muzik semasa mereka memasuki maktab perguruan dan satu lagi kumpulan yang tidak mempunyai pengetahuan sedia ada muzik. Prestasi dalam peperiksaan muzik semester (teori dan amali) yang dikendalikan oleh maktab digunakan untuk mengukur pencapaian muzik. Tiga hipotesis dibentuk untuk menguji hubungan ini. This study investigated the relationship between prior knowledge in music, music achievement and music teaching practice performance among music teacher trainees. Two groups of respondents participated in this research: one group with prior music knowledge whetl they enter teacher training college, and the other without any prior knowledge in music. Mnsic· achievement was measured by performance in the semester music examinatioii (theory ~nd practical) conducted by the college. Three hypotheses were developed to test the relationship.
first_indexed 2024-03-06T14:50:50Z
format Thesis
id usm.eprints-29903
institution Universiti Sains Malaysia
language English
last_indexed 2024-03-06T14:50:50Z
publishDate 1995
record_format dspace
spelling usm.eprints-299032021-01-26T03:35:10Z http://eprints.usm.my/29903/ Perkaitan di antara pengetahuan sedia ada guru pelatih dengan pencapaian dan prestasi latihan mengajar : satu kajian kes dalam Goh, Eng Beng LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice) Kajian ini menyiasat perkaitan di antara pengetahuan sedia ada muzik, pencapaian muzik dan prestasi latihan mengajar muzik di kalangan guru pelatih muzik. Dua kumpulan responden mengambil bahagian dalam kajian ini; satu kumpulan yang mempunyai pengetahuan sedia ada muzik semasa mereka memasuki maktab perguruan dan satu lagi kumpulan yang tidak mempunyai pengetahuan sedia ada muzik. Prestasi dalam peperiksaan muzik semester (teori dan amali) yang dikendalikan oleh maktab digunakan untuk mengukur pencapaian muzik. Tiga hipotesis dibentuk untuk menguji hubungan ini. This study investigated the relationship between prior knowledge in music, music achievement and music teaching practice performance among music teacher trainees. Two groups of respondents participated in this research: one group with prior music knowledge whetl they enter teacher training college, and the other without any prior knowledge in music. Mnsic· achievement was measured by performance in the semester music examinatioii (theory ~nd practical) conducted by the college. Three hypotheses were developed to test the relationship. 1995-09 Thesis NonPeerReviewed application/pdf en http://eprints.usm.my/29903/1/Goh_Eng_Beng.pdf Goh, Eng Beng (1995) Perkaitan di antara pengetahuan sedia ada guru pelatih dengan pencapaian dan prestasi latihan mengajar : satu kajian kes dalam. Masters thesis, Universiti Sains Malaysia.
spellingShingle LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice)
Goh, Eng Beng
Perkaitan di antara pengetahuan sedia ada guru pelatih dengan pencapaian dan prestasi latihan mengajar : satu kajian kes dalam
title Perkaitan di antara pengetahuan sedia ada guru pelatih dengan pencapaian dan prestasi latihan mengajar : satu kajian kes dalam
title_full Perkaitan di antara pengetahuan sedia ada guru pelatih dengan pencapaian dan prestasi latihan mengajar : satu kajian kes dalam
title_fullStr Perkaitan di antara pengetahuan sedia ada guru pelatih dengan pencapaian dan prestasi latihan mengajar : satu kajian kes dalam
title_full_unstemmed Perkaitan di antara pengetahuan sedia ada guru pelatih dengan pencapaian dan prestasi latihan mengajar : satu kajian kes dalam
title_short Perkaitan di antara pengetahuan sedia ada guru pelatih dengan pencapaian dan prestasi latihan mengajar : satu kajian kes dalam
title_sort perkaitan di antara pengetahuan sedia ada guru pelatih dengan pencapaian dan prestasi latihan mengajar satu kajian kes dalam
topic LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice)
url http://eprints.usm.my/29903/1/Goh_Eng_Beng.pdf
work_keys_str_mv AT gohengbeng perkaitandiantarapengetahuansediaadagurupelatihdenganpencapaiandanprestasilatihanmengajarsatukajiankesdalam