Kesan Penggunaan Peta Konsep Dalam Pembelajaran Sains Tingkatan Satu

Penggunaan peta konsep sebagai advance organiser untuk pembelajaran sains tdah dilaporkan sebagai satu alat pembelajaran yang berkesan di negara-negara lain. Tcori yang menyokong penggunaan peta konsep ialah teori skema dan teori dwikod. Teori-teori ini menjelaskan peta konsep yang menguruskan ko...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Huo , Kok Sen
Format: Thesis
Language:English
Published: 2002
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/29927/1/Huo_Kok_Sen.pdf
_version_ 1797008399240527872
author Huo , Kok Sen
author_facet Huo , Kok Sen
author_sort Huo , Kok Sen
collection USM
description Penggunaan peta konsep sebagai advance organiser untuk pembelajaran sains tdah dilaporkan sebagai satu alat pembelajaran yang berkesan di negara-negara lain. Tcori yang menyokong penggunaan peta konsep ialah teori skema dan teori dwikod. Teori-teori ini menjelaskan peta konsep yang menguruskan konsep-konsep sains secara hieraki dan berulang-ulang membantu mengingat semula dalam pembelajaran. The use of concept maps as advance organisers for the learning of science has been reported as an effective tool in helping students in other countries. Theories that advocate the use of this tool are schema theory and dual-coding theory. These theories posit that concept maps that organise scientific concepts in hierarchy and redundancy help recall of learning.
first_indexed 2024-03-06T14:50:54Z
format Thesis
id usm.eprints-29927
institution Universiti Sains Malaysia
language English
last_indexed 2024-03-06T14:50:54Z
publishDate 2002
record_format dspace
spelling usm.eprints-299272016-03-15T07:22:09Z http://eprints.usm.my/29927/ Kesan Penggunaan Peta Konsep Dalam Pembelajaran Sains Tingkatan Satu Huo , Kok Sen T Technology Penggunaan peta konsep sebagai advance organiser untuk pembelajaran sains tdah dilaporkan sebagai satu alat pembelajaran yang berkesan di negara-negara lain. Tcori yang menyokong penggunaan peta konsep ialah teori skema dan teori dwikod. Teori-teori ini menjelaskan peta konsep yang menguruskan konsep-konsep sains secara hieraki dan berulang-ulang membantu mengingat semula dalam pembelajaran. The use of concept maps as advance organisers for the learning of science has been reported as an effective tool in helping students in other countries. Theories that advocate the use of this tool are schema theory and dual-coding theory. These theories posit that concept maps that organise scientific concepts in hierarchy and redundancy help recall of learning. 2002 Thesis NonPeerReviewed application/pdf en http://eprints.usm.my/29927/1/Huo_Kok_Sen.pdf Huo , Kok Sen (2002) Kesan Penggunaan Peta Konsep Dalam Pembelajaran Sains Tingkatan Satu. Masters thesis, Universiti Sains Malaysia.
spellingShingle T Technology
Huo , Kok Sen
Kesan Penggunaan Peta Konsep Dalam Pembelajaran Sains Tingkatan Satu
title Kesan Penggunaan Peta Konsep Dalam Pembelajaran Sains Tingkatan Satu
title_full Kesan Penggunaan Peta Konsep Dalam Pembelajaran Sains Tingkatan Satu
title_fullStr Kesan Penggunaan Peta Konsep Dalam Pembelajaran Sains Tingkatan Satu
title_full_unstemmed Kesan Penggunaan Peta Konsep Dalam Pembelajaran Sains Tingkatan Satu
title_short Kesan Penggunaan Peta Konsep Dalam Pembelajaran Sains Tingkatan Satu
title_sort kesan penggunaan peta konsep dalam pembelajaran sains tingkatan satu
topic T Technology
url http://eprints.usm.my/29927/1/Huo_Kok_Sen.pdf
work_keys_str_mv AT huokoksen kesanpenggunaanpetakonsepdalampembelajaransainstingkatansatu