Kesan Penggunaan Peta Konsep Dalam Pembelajaran Sains Tingkatan Satu
Penggunaan peta konsep sebagai advance organiser untuk pembelajaran sains tdah dilaporkan sebagai satu alat pembelajaran yang berkesan di negara-negara lain. Tcori yang menyokong penggunaan peta konsep ialah teori skema dan teori dwikod. Teori-teori ini menjelaskan peta konsep yang menguruskan ko...
Main Author: | Huo , Kok Sen |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
2002
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.usm.my/29927/1/Huo_Kok_Sen.pdf |
Similar Items
-
Membanding kesan penggunaan kaedah peta konsep dan kaedah konvensional dalam pengajaran cerpen KOMSAS tingkatan satu
by: Madhawa Nair, Subadrah, et al.
Published: (2014) -
Kesan penggunaan peta konsep dan pembelajaran koperatif terhadap prestasi pelajar dalam mata pelajaran sejarah tingkatan empat
by: Mohan Rathakrishnan, et al.
Published: (2005) -
Kesan Penggunaan Peta Konsep dan Pembelajaran Koperatif terhadap prestasi pelajar dalam mata pelajaran sejarah tingkatan empat
by: Mohan Rathakrishnan, et al.
Published: (2005) -
Keberkesanan penggunaan peta konsep sebagai satu teknik pengajaran dan pembelajaran dalam meningkatkan pencapaian mata pelajaran sains /
by: 225420 Ang, Tiam Eng
Published: (1999) -
Kajian pembinaan dan penggunaan peta konsep dalam matapelajaran sains KBSM tingkatan satu Sekolah Menengah Parit Bunga, Muar, Johor /
by: 228347 Maseri Musa
Published: (1999)