Kesan Modul-Modul Multimedia Berasaskan Komputer Yang Mempunyai Beban Kognitif Berbeza Ke Atas Pencapaian Konsep-Konsep Konkrit Dalam Biologi
Tanggapan sukamya subjek sains tulen telah dikenal pasti sebagai satu punca kemerosotan pendaftaran sains di sekolah menengah. Pencapaian kurang memuaskan dalam subjek sains boleh disebabkan pertambahan beban kognitif akibat cara maklumat dalam bahan pengajaran dibentangkan. The perceived diff...
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
2002
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.usm.my/29928/1/Norizan_Binti_Esa.pdf |
_version_ | 1825832307463815168 |
---|---|
author | Esa, Norizan |
author_facet | Esa, Norizan |
author_sort | Esa, Norizan |
collection | USM |
description | Tanggapan sukamya subjek sains tulen telah dikenal pasti sebagai satu punca
kemerosotan pendaftaran sains di sekolah menengah. Pencapaian kurang memuaskan
dalam subjek sains boleh disebabkan pertambahan beban kognitif akibat cara
maklumat dalam bahan pengajaran dibentangkan.
The perceived difficulty of pure science subjects was identified as one reason
for the falling science enrolment in secondary schools. The low achievement in
science may be due to increased cognitive load resulting from the presentation format
of instructional material. |
first_indexed | 2024-03-06T14:50:54Z |
format | Thesis |
id | usm.eprints-29928 |
institution | Universiti Sains Malaysia |
language | English |
last_indexed | 2024-03-06T14:50:54Z |
publishDate | 2002 |
record_format | dspace |
spelling | usm.eprints-299282017-02-10T10:01:30Z http://eprints.usm.my/29928/ Kesan Modul-Modul Multimedia Berasaskan Komputer Yang Mempunyai Beban Kognitif Berbeza Ke Atas Pencapaian Konsep-Konsep Konkrit Dalam Biologi Esa, Norizan L Education LB1603-1696.6 Secondary Education. High schools Tanggapan sukamya subjek sains tulen telah dikenal pasti sebagai satu punca kemerosotan pendaftaran sains di sekolah menengah. Pencapaian kurang memuaskan dalam subjek sains boleh disebabkan pertambahan beban kognitif akibat cara maklumat dalam bahan pengajaran dibentangkan. The perceived difficulty of pure science subjects was identified as one reason for the falling science enrolment in secondary schools. The low achievement in science may be due to increased cognitive load resulting from the presentation format of instructional material. 2002-06 Thesis NonPeerReviewed application/pdf en http://eprints.usm.my/29928/1/Norizan_Binti_Esa.pdf Esa, Norizan (2002) Kesan Modul-Modul Multimedia Berasaskan Komputer Yang Mempunyai Beban Kognitif Berbeza Ke Atas Pencapaian Konsep-Konsep Konkrit Dalam Biologi. PhD thesis, Universiti Sains Malaysia. |
spellingShingle | L Education LB1603-1696.6 Secondary Education. High schools Esa, Norizan Kesan Modul-Modul Multimedia Berasaskan Komputer Yang Mempunyai Beban Kognitif Berbeza Ke Atas Pencapaian Konsep-Konsep Konkrit Dalam Biologi |
title | Kesan Modul-Modul Multimedia
Berasaskan Komputer Yang Mempunyai
Beban Kognitif Berbeza Ke Atas
Pencapaian Konsep-Konsep Konkrit
Dalam Biologi
|
title_full | Kesan Modul-Modul Multimedia
Berasaskan Komputer Yang Mempunyai
Beban Kognitif Berbeza Ke Atas
Pencapaian Konsep-Konsep Konkrit
Dalam Biologi
|
title_fullStr | Kesan Modul-Modul Multimedia
Berasaskan Komputer Yang Mempunyai
Beban Kognitif Berbeza Ke Atas
Pencapaian Konsep-Konsep Konkrit
Dalam Biologi
|
title_full_unstemmed | Kesan Modul-Modul Multimedia
Berasaskan Komputer Yang Mempunyai
Beban Kognitif Berbeza Ke Atas
Pencapaian Konsep-Konsep Konkrit
Dalam Biologi
|
title_short | Kesan Modul-Modul Multimedia
Berasaskan Komputer Yang Mempunyai
Beban Kognitif Berbeza Ke Atas
Pencapaian Konsep-Konsep Konkrit
Dalam Biologi
|
title_sort | kesan modul modul multimedia berasaskan komputer yang mempunyai beban kognitif berbeza ke atas pencapaian konsep konsep konkrit dalam biologi |
topic | L Education LB1603-1696.6 Secondary Education. High schools |
url | http://eprints.usm.my/29928/1/Norizan_Binti_Esa.pdf |
work_keys_str_mv | AT esanorizan kesanmodulmodulmultimediaberasaskankomputeryangmempunyaibebankognitifberbezakeataspencapaiankonsepkonsepkonkritdalambiologi |