Teachers’ Perceptions, Interaction Patterns And Strategies Towards Iranian Efl Students’ Willingness To Communicate Or Reticence
Kajian ini merupakan kajian bilik darjah yang menggunakan reka bentuk kajian kes kualitatif dengan analisis kuantitatif tambahan untuk menyiasat bagaimana guru EFL Iran mewujudkan atau menghalang peluang untuk bercakap bagi pelajar yang ingin berkomunikasi (WTC) dan pelajar yang kurang ingin berk...
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
2015
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.usm.my/30218/1/PhD_Thesis__Negah_Allahyar__P-PD0002_09%28R%29.pdf |
_version_ | 1825832362855890944 |
---|---|
author | Allahyar, Negah |
author_facet | Allahyar, Negah |
author_sort | Allahyar, Negah |
collection | USM |
description | Kajian ini merupakan kajian bilik darjah yang menggunakan reka bentuk
kajian kes kualitatif dengan analisis kuantitatif tambahan untuk menyiasat bagaimana
guru EFL Iran mewujudkan atau menghalang peluang untuk bercakap bagi pelajar
yang ingin berkomunikasi (WTC) dan pelajar yang kurang ingin berkomunikasi
dengan menggunakan corak interaksi dan strategi yang berbeza. Tiga orang guru
dengan pelajar EFL yang WTC dan yang kurang ingin berkomunikasi dari sebuah
institut bahasa swasta di Iran telah mengambil bahagian dalam kajian ini. Analisis
data adalah berkenaan sumbangan daripada pelajar yang WTC dan yang kurang ingin
berkomunikasi.
This study is a classroom research adopting a qualitative case study design
with supplementary quantitative analyses to investigate how the Iranian EFL teachers
create or obstruct opportunities to talk for willing to communicate (WTC) and
reticent students using different interaction patterns and strategies. Three Iranian EFL
teachers and their respective WTC and reticent students from a private language
institute participated in this study. The analysis of the data dealt with the amount of
WTC and reticent students’ contributions. |
first_indexed | 2024-03-06T14:51:43Z |
format | Thesis |
id | usm.eprints-30218 |
institution | Universiti Sains Malaysia |
language | English |
last_indexed | 2024-03-06T14:51:43Z |
publishDate | 2015 |
record_format | dspace |
spelling | usm.eprints-302182019-04-12T05:25:49Z http://eprints.usm.my/30218/ Teachers’ Perceptions, Interaction Patterns And Strategies Towards Iranian Efl Students’ Willingness To Communicate Or Reticence Allahyar, Negah L7-991 Education (General) Kajian ini merupakan kajian bilik darjah yang menggunakan reka bentuk kajian kes kualitatif dengan analisis kuantitatif tambahan untuk menyiasat bagaimana guru EFL Iran mewujudkan atau menghalang peluang untuk bercakap bagi pelajar yang ingin berkomunikasi (WTC) dan pelajar yang kurang ingin berkomunikasi dengan menggunakan corak interaksi dan strategi yang berbeza. Tiga orang guru dengan pelajar EFL yang WTC dan yang kurang ingin berkomunikasi dari sebuah institut bahasa swasta di Iran telah mengambil bahagian dalam kajian ini. Analisis data adalah berkenaan sumbangan daripada pelajar yang WTC dan yang kurang ingin berkomunikasi. This study is a classroom research adopting a qualitative case study design with supplementary quantitative analyses to investigate how the Iranian EFL teachers create or obstruct opportunities to talk for willing to communicate (WTC) and reticent students using different interaction patterns and strategies. Three Iranian EFL teachers and their respective WTC and reticent students from a private language institute participated in this study. The analysis of the data dealt with the amount of WTC and reticent students’ contributions. 2015-01 Thesis NonPeerReviewed application/pdf en http://eprints.usm.my/30218/1/PhD_Thesis__Negah_Allahyar__P-PD0002_09%28R%29.pdf Allahyar, Negah (2015) Teachers’ Perceptions, Interaction Patterns And Strategies Towards Iranian Efl Students’ Willingness To Communicate Or Reticence. PhD thesis, Universiti Sains Malaysia. |
spellingShingle | L7-991 Education (General) Allahyar, Negah Teachers’ Perceptions, Interaction Patterns And Strategies Towards Iranian Efl Students’ Willingness To Communicate Or Reticence |
title | Teachers’ Perceptions, Interaction
Patterns And Strategies Towards
Iranian Efl Students’ Willingness
To Communicate Or Reticence |
title_full | Teachers’ Perceptions, Interaction
Patterns And Strategies Towards
Iranian Efl Students’ Willingness
To Communicate Or Reticence |
title_fullStr | Teachers’ Perceptions, Interaction
Patterns And Strategies Towards
Iranian Efl Students’ Willingness
To Communicate Or Reticence |
title_full_unstemmed | Teachers’ Perceptions, Interaction
Patterns And Strategies Towards
Iranian Efl Students’ Willingness
To Communicate Or Reticence |
title_short | Teachers’ Perceptions, Interaction
Patterns And Strategies Towards
Iranian Efl Students’ Willingness
To Communicate Or Reticence |
title_sort | teachers perceptions interaction patterns and strategies towards iranian efl students willingness to communicate or reticence |
topic | L7-991 Education (General) |
url | http://eprints.usm.my/30218/1/PhD_Thesis__Negah_Allahyar__P-PD0002_09%28R%29.pdf |
work_keys_str_mv | AT allahyarnegah teachersperceptionsinteractionpatternsandstrategiestowardsiranianeflstudentswillingnesstocommunicateorreticence |