The Development Of Learner Autonomy Abilities In Writing In A Web-Based Asynchronous Peer Feedback (Wapf) Learning Environment
Kajian ini bertujuan untuk mengikuti perkembangan keupayaan otonomi pelajar dalam bidang penulisan dengan bantuan respons rakan sekumpulan di atas talian tidak segerak (WAPF). Keupayaan otonomi pelajar dalam kajian ini merujuk kepada keupayaan pelajar untuk merefleksi dan menilai, dalam merancang...
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
2015
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.usm.my/30324/1/ROHAYA.pdf |
Summary: | Kajian ini bertujuan untuk mengikuti perkembangan keupayaan otonomi pelajar dalam bidang
penulisan dengan bantuan respons rakan sekumpulan di atas talian tidak segerak (WAPF).
Keupayaan otonomi pelajar dalam kajian ini merujuk kepada keupayaan pelajar untuk
merefleksi dan menilai, dalam merancang dan membuat keputusan untuk memperbaiki penulisan
mereka. Sepuluh orang responden telah terlibat dalam kajian kualitatif interpretif ini.
This study explored the development of learner autonomy abilities in writing via web-based
asynchronous peer feedback (WAPF). Learner autonomy abilities in this study refer to the
learners’ abilities to reflect and evaluate their written essays in planning and deciding the best
arguments to revise their essays. |
---|