Gaya Pembelajaran Dalam Kalangan Pelajar Kurang Upaya Tumpuan Dan Hiperaktif (Adhd)

Gaya pembelajaran merupakan indikator penting untuk meningkatkan kualiti pembelajaran seseorang pelajar. Kajian telah dijalankan bertujuan untuk menganalisis gaya pembelajaran paling dominan dalam kalangan pelajar ADHD. Soal selidik digunakan untuk memperoleh data dan seramai 235 responden dinila...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Abdul Wahab, Roshiza
Format: Thesis
Language:English
Published: 2015
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/30325/1/ROSHIZA.pdf
_version_ 1797008460768870400
author Abdul Wahab, Roshiza
author_facet Abdul Wahab, Roshiza
author_sort Abdul Wahab, Roshiza
collection USM
description Gaya pembelajaran merupakan indikator penting untuk meningkatkan kualiti pembelajaran seseorang pelajar. Kajian telah dijalankan bertujuan untuk menganalisis gaya pembelajaran paling dominan dalam kalangan pelajar ADHD. Soal selidik digunakan untuk memperoleh data dan seramai 235 responden dinilai oleh guru pelajar berkenaan dengan menjawab borang soal selidik. Manakala, kaedah pemerhatian menggunakan senarai semak pemerhatian dan protokol temu bual digunakan bagi mengumpul data kualitatif. Learning style is an important indicator to improve the quality of student learning. The study was conducted to analyze the most dominant learning styles among students with ADHD. Questionnaires were used to obtain data and a total of 235 respondents rated by their teachers by answering the questionnaire. Meanwhile, the observation method using the observation checklist and interview protocol used to collect qualitative data.
first_indexed 2024-03-06T14:51:47Z
format Thesis
id usm.eprints-30325
institution Universiti Sains Malaysia
language English
last_indexed 2024-03-06T14:51:47Z
publishDate 2015
record_format dspace
spelling usm.eprints-303252019-04-12T05:25:48Z http://eprints.usm.my/30325/ Gaya Pembelajaran Dalam Kalangan Pelajar Kurang Upaya Tumpuan Dan Hiperaktif (Adhd) Abdul Wahab, Roshiza L7-991 Education (General) Gaya pembelajaran merupakan indikator penting untuk meningkatkan kualiti pembelajaran seseorang pelajar. Kajian telah dijalankan bertujuan untuk menganalisis gaya pembelajaran paling dominan dalam kalangan pelajar ADHD. Soal selidik digunakan untuk memperoleh data dan seramai 235 responden dinilai oleh guru pelajar berkenaan dengan menjawab borang soal selidik. Manakala, kaedah pemerhatian menggunakan senarai semak pemerhatian dan protokol temu bual digunakan bagi mengumpul data kualitatif. Learning style is an important indicator to improve the quality of student learning. The study was conducted to analyze the most dominant learning styles among students with ADHD. Questionnaires were used to obtain data and a total of 235 respondents rated by their teachers by answering the questionnaire. Meanwhile, the observation method using the observation checklist and interview protocol used to collect qualitative data. 2015-02 Thesis NonPeerReviewed application/pdf en http://eprints.usm.my/30325/1/ROSHIZA.pdf Abdul Wahab, Roshiza (2015) Gaya Pembelajaran Dalam Kalangan Pelajar Kurang Upaya Tumpuan Dan Hiperaktif (Adhd). PhD thesis, Universiti Sains Malaysia.
spellingShingle L7-991 Education (General)
Abdul Wahab, Roshiza
Gaya Pembelajaran Dalam Kalangan Pelajar Kurang Upaya Tumpuan Dan Hiperaktif (Adhd)
title Gaya Pembelajaran Dalam Kalangan Pelajar Kurang Upaya Tumpuan Dan Hiperaktif (Adhd)
title_full Gaya Pembelajaran Dalam Kalangan Pelajar Kurang Upaya Tumpuan Dan Hiperaktif (Adhd)
title_fullStr Gaya Pembelajaran Dalam Kalangan Pelajar Kurang Upaya Tumpuan Dan Hiperaktif (Adhd)
title_full_unstemmed Gaya Pembelajaran Dalam Kalangan Pelajar Kurang Upaya Tumpuan Dan Hiperaktif (Adhd)
title_short Gaya Pembelajaran Dalam Kalangan Pelajar Kurang Upaya Tumpuan Dan Hiperaktif (Adhd)
title_sort gaya pembelajaran dalam kalangan pelajar kurang upaya tumpuan dan hiperaktif adhd
topic L7-991 Education (General)
url http://eprints.usm.my/30325/1/ROSHIZA.pdf
work_keys_str_mv AT abdulwahabroshiza gayapembelajarandalamkalanganpelajarkurangupayatumpuandanhiperaktifadhd