Analisis Kesilapan Dalam Pengembangan Dan Pemfaktoran Ungkapan Aljabar Dalam Kalangan Pelajar Tingkatan Empat

Kajian ini bertujuan untuk mengenal pasti jenis-jenis kesilapan yang sering dilakukan oleh pelajar Tingkatan Empat dalam pengembangan dan pemfaktoran ungkapan aljabar. Responden kajian ini terdiri daripada 133 orang pelajar Tingkatan Empat dari dua buah sekolah menengah di negeri Perak. Untuk mengan...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Radah Krishna, Shankar
Format: Thesis
Language:English
Published: 2015
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/30409/1/SHANKAR_RADAH_KRISHNA24.pdf
_version_ 1825832383468797952
author Radah Krishna, Shankar
author_facet Radah Krishna, Shankar
author_sort Radah Krishna, Shankar
collection USM
description Kajian ini bertujuan untuk mengenal pasti jenis-jenis kesilapan yang sering dilakukan oleh pelajar Tingkatan Empat dalam pengembangan dan pemfaktoran ungkapan aljabar. Responden kajian ini terdiri daripada 133 orang pelajar Tingkatan Empat dari dua buah sekolah menengah di negeri Perak. Untuk menganalisis data, pendekatan kuantitatif telah digunakan. The main purpose of this study was to identify the various types of errors made by Form Four students in algebraic expansion and factorization. This study involved a total of 133 Form Four students from two secondary schools in Perak
first_indexed 2024-03-06T14:52:02Z
format Thesis
id usm.eprints-30409
institution Universiti Sains Malaysia
language English
last_indexed 2024-03-06T14:52:02Z
publishDate 2015
record_format dspace
spelling usm.eprints-304092019-04-12T05:25:42Z http://eprints.usm.my/30409/ Analisis Kesilapan Dalam Pengembangan Dan Pemfaktoran Ungkapan Aljabar Dalam Kalangan Pelajar Tingkatan Empat Radah Krishna, Shankar L Education (General) Kajian ini bertujuan untuk mengenal pasti jenis-jenis kesilapan yang sering dilakukan oleh pelajar Tingkatan Empat dalam pengembangan dan pemfaktoran ungkapan aljabar. Responden kajian ini terdiri daripada 133 orang pelajar Tingkatan Empat dari dua buah sekolah menengah di negeri Perak. Untuk menganalisis data, pendekatan kuantitatif telah digunakan. The main purpose of this study was to identify the various types of errors made by Form Four students in algebraic expansion and factorization. This study involved a total of 133 Form Four students from two secondary schools in Perak 2015-07 Thesis NonPeerReviewed application/pdf en http://eprints.usm.my/30409/1/SHANKAR_RADAH_KRISHNA24.pdf Radah Krishna, Shankar (2015) Analisis Kesilapan Dalam Pengembangan Dan Pemfaktoran Ungkapan Aljabar Dalam Kalangan Pelajar Tingkatan Empat. Masters thesis, Universiti Sains Malaysia.
spellingShingle L Education (General)
Radah Krishna, Shankar
Analisis Kesilapan Dalam Pengembangan Dan Pemfaktoran Ungkapan Aljabar Dalam Kalangan Pelajar Tingkatan Empat
title Analisis Kesilapan Dalam Pengembangan Dan Pemfaktoran Ungkapan Aljabar Dalam Kalangan Pelajar Tingkatan Empat
title_full Analisis Kesilapan Dalam Pengembangan Dan Pemfaktoran Ungkapan Aljabar Dalam Kalangan Pelajar Tingkatan Empat
title_fullStr Analisis Kesilapan Dalam Pengembangan Dan Pemfaktoran Ungkapan Aljabar Dalam Kalangan Pelajar Tingkatan Empat
title_full_unstemmed Analisis Kesilapan Dalam Pengembangan Dan Pemfaktoran Ungkapan Aljabar Dalam Kalangan Pelajar Tingkatan Empat
title_short Analisis Kesilapan Dalam Pengembangan Dan Pemfaktoran Ungkapan Aljabar Dalam Kalangan Pelajar Tingkatan Empat
title_sort analisis kesilapan dalam pengembangan dan pemfaktoran ungkapan aljabar dalam kalangan pelajar tingkatan empat
topic L Education (General)
url http://eprints.usm.my/30409/1/SHANKAR_RADAH_KRISHNA24.pdf
work_keys_str_mv AT radahkrishnashankar analisiskesilapandalampengembangandanpemfaktoranungkapanaljabardalamkalanganpelajartingkatanempat