Analisis Kesilapan Dalam Pengembangan Dan Pemfaktoran Ungkapan Aljabar Dalam Kalangan Pelajar Tingkatan Empat
Kajian ini bertujuan untuk mengenal pasti jenis-jenis kesilapan yang sering dilakukan oleh pelajar Tingkatan Empat dalam pengembangan dan pemfaktoran ungkapan aljabar. Responden kajian ini terdiri daripada 133 orang pelajar Tingkatan Empat dari dua buah sekolah menengah di negeri Perak. Untuk mengan...
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
2015
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.usm.my/30409/1/SHANKAR_RADAH_KRISHNA24.pdf |
_version_ | 1825832383468797952 |
---|---|
author | Radah Krishna, Shankar |
author_facet | Radah Krishna, Shankar |
author_sort | Radah Krishna, Shankar |
collection | USM |
description | Kajian ini bertujuan untuk mengenal pasti jenis-jenis kesilapan yang sering dilakukan oleh pelajar Tingkatan Empat dalam pengembangan dan pemfaktoran ungkapan aljabar. Responden kajian ini terdiri daripada 133 orang pelajar Tingkatan Empat dari dua buah sekolah menengah di negeri Perak. Untuk menganalisis data, pendekatan kuantitatif telah digunakan.
The main purpose of this study was to identify the various types of errors made by Form Four students in algebraic expansion and factorization. This study involved a total of 133 Form Four students from two secondary schools in Perak |
first_indexed | 2024-03-06T14:52:02Z |
format | Thesis |
id | usm.eprints-30409 |
institution | Universiti Sains Malaysia |
language | English |
last_indexed | 2024-03-06T14:52:02Z |
publishDate | 2015 |
record_format | dspace |
spelling | usm.eprints-304092019-04-12T05:25:42Z http://eprints.usm.my/30409/ Analisis Kesilapan Dalam Pengembangan Dan Pemfaktoran Ungkapan Aljabar Dalam Kalangan Pelajar Tingkatan Empat Radah Krishna, Shankar L Education (General) Kajian ini bertujuan untuk mengenal pasti jenis-jenis kesilapan yang sering dilakukan oleh pelajar Tingkatan Empat dalam pengembangan dan pemfaktoran ungkapan aljabar. Responden kajian ini terdiri daripada 133 orang pelajar Tingkatan Empat dari dua buah sekolah menengah di negeri Perak. Untuk menganalisis data, pendekatan kuantitatif telah digunakan. The main purpose of this study was to identify the various types of errors made by Form Four students in algebraic expansion and factorization. This study involved a total of 133 Form Four students from two secondary schools in Perak 2015-07 Thesis NonPeerReviewed application/pdf en http://eprints.usm.my/30409/1/SHANKAR_RADAH_KRISHNA24.pdf Radah Krishna, Shankar (2015) Analisis Kesilapan Dalam Pengembangan Dan Pemfaktoran Ungkapan Aljabar Dalam Kalangan Pelajar Tingkatan Empat. Masters thesis, Universiti Sains Malaysia. |
spellingShingle | L Education (General) Radah Krishna, Shankar Analisis Kesilapan Dalam Pengembangan Dan Pemfaktoran Ungkapan Aljabar Dalam Kalangan Pelajar Tingkatan Empat |
title | Analisis Kesilapan Dalam Pengembangan Dan Pemfaktoran Ungkapan Aljabar Dalam Kalangan Pelajar Tingkatan Empat |
title_full | Analisis Kesilapan Dalam Pengembangan Dan Pemfaktoran Ungkapan Aljabar Dalam Kalangan Pelajar Tingkatan Empat |
title_fullStr | Analisis Kesilapan Dalam Pengembangan Dan Pemfaktoran Ungkapan Aljabar Dalam Kalangan Pelajar Tingkatan Empat |
title_full_unstemmed | Analisis Kesilapan Dalam Pengembangan Dan Pemfaktoran Ungkapan Aljabar Dalam Kalangan Pelajar Tingkatan Empat |
title_short | Analisis Kesilapan Dalam Pengembangan Dan Pemfaktoran Ungkapan Aljabar Dalam Kalangan Pelajar Tingkatan Empat |
title_sort | analisis kesilapan dalam pengembangan dan pemfaktoran ungkapan aljabar dalam kalangan pelajar tingkatan empat |
topic | L Education (General) |
url | http://eprints.usm.my/30409/1/SHANKAR_RADAH_KRISHNA24.pdf |
work_keys_str_mv | AT radahkrishnashankar analisiskesilapandalampengembangandanpemfaktoranungkapanaljabardalamkalanganpelajartingkatanempat |