Kesan ‘ Hint’ Terhadap Penyelesaian Masalah Genetik Mendel Berdasarkan Pengajaran Berbantukan Komputer (Cai) Pada Peringkat Prauniversiti

Pembelajaran konsep serta penyelesaian masalah masih merupakan fokus utama bagi pendidik sains. Aktivi ti penyelesaian masalah digunakan dengan meluas untuk menunjukkan bahawa penguasaan konsep telah berjaya diperoleh atau tidak. Dalarn Biologi, bidang genetik merupakan satu bidang yang arnat p...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Idros, Sharifah Norhaidah
Format: Thesis
Language:English
Published: 1998
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/31204/1/SHARIFAH_NORHAIDAH_IDROS.pdf
_version_ 1825832493993951232
author Idros, Sharifah Norhaidah
author_facet Idros, Sharifah Norhaidah
author_sort Idros, Sharifah Norhaidah
collection USM
description Pembelajaran konsep serta penyelesaian masalah masih merupakan fokus utama bagi pendidik sains. Aktivi ti penyelesaian masalah digunakan dengan meluas untuk menunjukkan bahawa penguasaan konsep telah berjaya diperoleh atau tidak. Dalarn Biologi, bidang genetik merupakan satu bidang yang arnat penting, namun kebanyakan pelajar terus menganggapnya sebagai sukar untuk dipelajari dan masalahmasalah genetik rumit untuk diselesaikan. Concept learning and problem solving continues to be the major focus of science educators. Problem solving activities have been widely used to indicate whether the concepts have been successfully acquired or otherwise. In Biology, there is an increasing importance in the field of genetics, but many students continue to perceive genetics as being difficult and its problems quite perplexing.
first_indexed 2024-03-06T14:53:42Z
format Thesis
id usm.eprints-31204
institution Universiti Sains Malaysia
language English
last_indexed 2024-03-06T14:53:42Z
publishDate 1998
record_format dspace
spelling usm.eprints-312042017-03-13T02:57:28Z http://eprints.usm.my/31204/ Kesan ‘ Hint’ Terhadap Penyelesaian Masalah Genetik Mendel Berdasarkan Pengajaran Berbantukan Komputer (Cai) Pada Peringkat Prauniversiti Idros, Sharifah Norhaidah H Social Sciences (General) Pembelajaran konsep serta penyelesaian masalah masih merupakan fokus utama bagi pendidik sains. Aktivi ti penyelesaian masalah digunakan dengan meluas untuk menunjukkan bahawa penguasaan konsep telah berjaya diperoleh atau tidak. Dalarn Biologi, bidang genetik merupakan satu bidang yang arnat penting, namun kebanyakan pelajar terus menganggapnya sebagai sukar untuk dipelajari dan masalahmasalah genetik rumit untuk diselesaikan. Concept learning and problem solving continues to be the major focus of science educators. Problem solving activities have been widely used to indicate whether the concepts have been successfully acquired or otherwise. In Biology, there is an increasing importance in the field of genetics, but many students continue to perceive genetics as being difficult and its problems quite perplexing. 1998-05 Thesis NonPeerReviewed application/pdf en http://eprints.usm.my/31204/1/SHARIFAH_NORHAIDAH_IDROS.pdf Idros, Sharifah Norhaidah (1998) Kesan ‘ Hint’ Terhadap Penyelesaian Masalah Genetik Mendel Berdasarkan Pengajaran Berbantukan Komputer (Cai) Pada Peringkat Prauniversiti. Masters thesis, Universiti Sains Malaysia.
spellingShingle H Social Sciences (General)
Idros, Sharifah Norhaidah
Kesan ‘ Hint’ Terhadap Penyelesaian Masalah Genetik Mendel Berdasarkan Pengajaran Berbantukan Komputer (Cai) Pada Peringkat Prauniversiti
title Kesan ‘ Hint’ Terhadap Penyelesaian Masalah Genetik Mendel Berdasarkan Pengajaran Berbantukan Komputer (Cai) Pada Peringkat Prauniversiti
title_full Kesan ‘ Hint’ Terhadap Penyelesaian Masalah Genetik Mendel Berdasarkan Pengajaran Berbantukan Komputer (Cai) Pada Peringkat Prauniversiti
title_fullStr Kesan ‘ Hint’ Terhadap Penyelesaian Masalah Genetik Mendel Berdasarkan Pengajaran Berbantukan Komputer (Cai) Pada Peringkat Prauniversiti
title_full_unstemmed Kesan ‘ Hint’ Terhadap Penyelesaian Masalah Genetik Mendel Berdasarkan Pengajaran Berbantukan Komputer (Cai) Pada Peringkat Prauniversiti
title_short Kesan ‘ Hint’ Terhadap Penyelesaian Masalah Genetik Mendel Berdasarkan Pengajaran Berbantukan Komputer (Cai) Pada Peringkat Prauniversiti
title_sort kesan hint terhadap penyelesaian masalah genetik mendel berdasarkan pengajaran berbantukan komputer cai pada peringkat prauniversiti
topic H Social Sciences (General)
url http://eprints.usm.my/31204/1/SHARIFAH_NORHAIDAH_IDROS.pdf
work_keys_str_mv AT idrossharifahnorhaidah kesanhintterhadappenyelesaianmasalahgenetikmendelberdasarkanpengajaranberbantukankomputercaipadaperingkatprauniversiti