Satu Kajian Bagi Mewujudkan Piawalan Pusat Sumber Sekolah Menengah Di Negeri Selangor Darul Ehsan
The purpose of the research was to study the conditions of secondary school resource centres in Selangor Darul Ehsan from various aspects such as its collection, furniture, equipment, physical facilities and services. Based on the findings a set of suitable standards was established. Standards ar...
1. Verfasser: | |
---|---|
Format: | Abschlussarbeit |
Sprache: | English |
Veröffentlicht: |
1995
|
Schlagworte: | |
Online Zugang: | http://eprints.usm.my/31465/1/ZOHRA_IBRAHIM.pdf |
Zusammenfassung: | The purpose of the research was to study the conditions of secondary school resource
centres in Selangor Darul Ehsan from various aspects such as its collection, furniture,
equipment, physical facilities and services. Based on the findings a set of suitable
standards was established. Standards are needed for the management of school resource
·centres to ensure uniformity and to ensure that the development of resource centres would
fulfil the purposes and objectives of their establishment. A systematic administration of a
resource centre is necessary in order to ensure that it functions effectively for the benefit
of teachers and students in the teaching-learning process that can produce students who are
sensitive to the importance and significance of information and knowledge. The research
involved all 128 secondary schools in Selangor Darul Ehsan. Questionnaires were sent to
these schools and 75.8% responded. Interviews and observations with resource centres
teachers and co-ordinators were calTied out in 10.0% or 13 of the schools as a means to
confirm the validity of the survey data.
Tujuan kajian ini adalah untuk mengkaji keadaan sumber sekolah menengah
pusat di Selangor Darul Ehsan dari pelbagai aspek seperti koleksi, perabot,
peralatan, kemudahan fizikal dan perkhidmatan. Berdasarkan kajian ini satu set sesuai
piawaian ditubuhkan. Piawaian yang diperlukan bagi pengurusan sumber sekolah
· Pusat untuk memastikan keseragaman dan untuk memastikan bahawa pembangunan pusat sumber akan
memenuhi tujuan-tujuan dan objektif penubuhan mereka. A pentadbiran sistematik yang
pusat sumber adalah perlu untuk memastikan bahawa ia berfungsi dengan berkesan untuk faedah
guru-guru dan pelajar dalam proses pengajaran-pembelajaran yang boleh melahirkan pelajar yang
sensitif kepada kepentingan dan kepentingan ilmu dan maklumat. kajian ini
melibatkan semua 128 sekolah menengah di Selangor Darul Ehsan. Borang soal selidik telah dihantar kepada
sekolah-sekolah dan 75.8% menjawab. Temu bual dan pemerhatian dengan pusat sumber
guru dan penyelaras telah calTied di dalam 10.0% atau 13 daripada sekolah-sekolah sebagai satu cara untuk
mengesahkan kesahihan data penyiasatan.
|
---|