A Case Study Of Using Communicative Language Games For Ums Esl Undergraduate Students In Developing Participation In Speaking Skills.

Kajian ini bertujuan untuk memahami bagaimana permainan bahasa mempengaruhi pembelajaran lisan Bahasa Inggeris dari segi penyertaan dan motivasi melalui suasana pembelajaran konteks-sedar. Permainan membantu pelajar-pelajar untuk melibatkan diri dalam pembelajaran berdasarkan teori motivasi, melibat...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Hamzah, Nurul Nazira
Format: Thesis
Language:English
Published: 2015
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/31983/1/Nurul_Nazira_Bt_Hamzah.pdf
Description
Summary:Kajian ini bertujuan untuk memahami bagaimana permainan bahasa mempengaruhi pembelajaran lisan Bahasa Inggeris dari segi penyertaan dan motivasi melalui suasana pembelajaran konteks-sedar. Permainan membantu pelajar-pelajar untuk melibatkan diri dalam pembelajaran berdasarkan teori motivasi, melibatkan pelbagai strategi pendidikan, termasuk pembelajaran berasaskan Permainan, pembelajaran Kolaboratif dan pembelajaran konteks-sedar. Satu kajian kualitatif yang menggunakan kaedah kajian kes telah digunakan. Kumpulan berjumlah 29 orang pelajar mengambil bahagian dalam permainan aktiviti pembelajaran. This study aims to understand how language games influence oral English learning in terms of participation and motivation through a context-aware learning environment. Game helps students to engage in learning activities based on motivation theory, involving various educational strategies, including game-based learning, collaborative learning, and context-aware learning. A qualitative research using case study method was adopted. A group of 29 students participated in the game learning activities.