A Study of the Informational Needs of Teachers Teaching the Malaysian Integrated Science Course!

Matlamat kaiian ini adalah untuk menentukan keperluan-keperluan maklumat guru-guru yang mengajar kursus Sains Paduan di Malaysia. Empat keperluan maklumat yang dikaii adalah Pendekatan Mengajar dan Kaedah/Teknik; Isi maklumat latarbelakang mengenai taiuk-taiuk dalam 'kursus; Persediaan - unt...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Ghani, Zainal
Format: Article
Language:English
Published: Penerbit Universiti Sains Malaysia 1981
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/33481/1/Jilid_03_Artikel_02.pdf
Description
Summary:Matlamat kaiian ini adalah untuk menentukan keperluan-keperluan maklumat guru-guru yang mengajar kursus Sains Paduan di Malaysia. Empat keperluan maklumat yang dikaii adalah Pendekatan Mengajar dan Kaedah/Teknik; Isi maklumat latarbelakang mengenai taiuk-taiuk dalam 'kursus; Persediaan - untuk eksperimen-eksperimen dan demonstrasi; dan Penilaian - pembinaan butir-butir uiian berbilang pilihan. Keperluan maklumat tersebut mungkin timbul oleh sebab ramai guru-guru yang mengajar Sains Paduan mempunvai sedikit latarbelakang dalam sains. Tambahan pula, kursus dalam perkhidrnatan yang berlangsung sebanyak tiga siri, dan tiap satunva selama dua minggu, dirancang semata-mata untuk membiasakan guru-guru dengan kerja-kerja praktik yang berhubung dengan kursus.