Teachers' Responses To Class Size At The Primary Level In Malaysia
Objektif penulisan int adalah untuk berkongsi dengan anda respon-respon guru-guru sekolah rendah di sebuah daerah di Selangor berkenaan size kelas dan masalah-masalah yang berkaitan dengannya. Kajian ini telah memberi maklumat yang lebih mendalam berkenaan dengan pengalaman dan persepsi guru meng...
主要作者: | |
---|---|
格式: | 文件 |
语言: | English |
出版: |
Penerbit Universiti Sains Malaysia
1998
|
主题: | |
在线阅读: | http://eprints.usm.my/33996/1/Jilid_16_Artikel_03.pdf |
_version_ | 1825833002925555712 |
---|---|
author | Hashim, Norhashimah |
author_facet | Hashim, Norhashimah |
author_sort | Hashim, Norhashimah |
collection | USM |
description | Objektif penulisan int adalah untuk berkongsi dengan anda respon-respon guru-guru sekolah rendah di
sebuah daerah di Selangor berkenaan size kelas dan masalah-masalah yang berkaitan dengannya.
Kajian ini telah memberi maklumat yang lebih mendalam berkenaan dengan pengalaman dan persepsi
guru mengenai size kelas. Guru-guru sekolah rendah mengalami purata size kelas seramai 40.1 muridmurid di mana mengikut pandangan mereka adalah kelas pesat (ramai) dan bermasalah. Masalah masalah yang dihadapi oleh guru-guru berkaitan dengan ketidakm mpuan melaksanakan cadangan cadangan dalam Kurikulum Bersepadu Sekolah Rendah. |
first_indexed | 2024-03-06T15:01:17Z |
format | Article |
id | usm.eprints-33996 |
institution | Universiti Sains Malaysia |
language | English |
last_indexed | 2024-03-06T15:01:17Z |
publishDate | 1998 |
publisher | Penerbit Universiti Sains Malaysia |
record_format | dspace |
spelling | usm.eprints-339962017-05-09T08:56:37Z http://eprints.usm.my/33996/ Teachers' Responses To Class Size At The Primary Level In Malaysia Hashim, Norhashimah LB2300 Higher Education Objektif penulisan int adalah untuk berkongsi dengan anda respon-respon guru-guru sekolah rendah di sebuah daerah di Selangor berkenaan size kelas dan masalah-masalah yang berkaitan dengannya. Kajian ini telah memberi maklumat yang lebih mendalam berkenaan dengan pengalaman dan persepsi guru mengenai size kelas. Guru-guru sekolah rendah mengalami purata size kelas seramai 40.1 muridmurid di mana mengikut pandangan mereka adalah kelas pesat (ramai) dan bermasalah. Masalah masalah yang dihadapi oleh guru-guru berkaitan dengan ketidakm mpuan melaksanakan cadangan cadangan dalam Kurikulum Bersepadu Sekolah Rendah. Penerbit Universiti Sains Malaysia 1998 Article PeerReviewed application/pdf en http://eprints.usm.my/33996/1/Jilid_16_Artikel_03.pdf Hashim, Norhashimah (1998) Teachers' Responses To Class Size At The Primary Level In Malaysia. The Asia Pacific Journal of Educators and Education (formerly known as Journal of Educators and Education), 16 (1). pp. 1-9. ISSN 2289-9057 http://apjee.usm.my/JPP_16_1999/Jilid%2016%20Artikel%2003.pdf |
spellingShingle | LB2300 Higher Education Hashim, Norhashimah Teachers' Responses To Class Size At The Primary Level In Malaysia |
title | Teachers' Responses To Class Size At The Primary Level In Malaysia |
title_full | Teachers' Responses To Class Size At The Primary Level In Malaysia |
title_fullStr | Teachers' Responses To Class Size At The Primary Level In Malaysia |
title_full_unstemmed | Teachers' Responses To Class Size At The Primary Level In Malaysia |
title_short | Teachers' Responses To Class Size At The Primary Level In Malaysia |
title_sort | teachers responses to class size at the primary level in malaysia |
topic | LB2300 Higher Education |
url | http://eprints.usm.my/33996/1/Jilid_16_Artikel_03.pdf |
work_keys_str_mv | AT hashimnorhashimah teachersresponsestoclasssizeattheprimarylevelinmalaysia |