Tahap Pengetahuan Guru Pendidikan Khas Apabila Mengurus Tingkah Laku Murid Bermasalah Pembelajaran (Special Education Teacher's Level Of Knowledge In Dealing With Learning Disabilities Student)
Kajian tinjauan telah dijalankan bertujuan untuk mengkaji tahap pengetahuan guru pendidikan khas apabila mengurus tingkah laku murid bermasalah pembelajaran. Seramai 60 orang peserta kajian dipilih menerusi persampelan rawak mudah dalam kalangan guru pendidikan khas yang mengajar di Program Pend...
Main Authors: | Ahmad , Noor Aini, Abu Hanifah, Norhafizah |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Penerbit Universiti Sains Malaysia
2015
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.usm.my/34767/1/APJEE_30_Art_5_%2873-88%29.pdf |
Similar Items
-
Tahap pengetahuan guru dalam mengurus tingkah laku Murid Berkeperluan Khas (MBK)
by: Anis Shahirah Zulkifli,, et al.
Published: (2019) -
Komponen kem dalam perkembangan moral bagi murid bermasalah tingkah laku
by: Tan, Soon Hun
Published: (2019) -
Kesediaan guru dalam menghadapi pelajar-pelajar yang bermasalah tingkah laku dalam kelas pendidikan khas bermasalah pembelajaran (PKBP) di Johor Bahru /
by: 348098 Tan, Kean Tiong
Published: (2000) -
Keberkesanan kaedah coaching dalam intervensi tingkah laku murid bermasalah disiplin : kajian kes di Johor
by: Hussein, Mohd Yusof
Published: (2023) -
Memahami tingkah laku remaja bermasalah dari
perspektif teori tingkah laku, humanistik,
psikoanalitik & tret personaliti
by: Khalim Zainal,
Published: (2008)