Tahap Pengetahuan Guru Pendidikan Khas Apabila Mengurus Tingkah Laku Murid Bermasalah Pembelajaran (Special Education Teacher's Level Of Knowledge In Dealing With Learning Disabilities Student)
Kajian tinjauan telah dijalankan bertujuan untuk mengkaji tahap pengetahuan guru pendidikan khas apabila mengurus tingkah laku murid bermasalah pembelajaran. Seramai 60 orang peserta kajian dipilih menerusi persampelan rawak mudah dalam kalangan guru pendidikan khas yang mengajar di Program Pend...
Main Authors: | Ahmad , Noor Aini, Abu Hanifah, Norhafizah |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Penerbit Universiti Sains Malaysia
2015
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.usm.my/34767/1/APJEE_30_Art_5_%2873-88%29.pdf |
Similar Items
-
Komponen kem dalam perkembangan moral bagi murid bermasalah tingkah laku
by: Tan, Soon Hun
Published: (2019) -
Keberkesanan kaedah coaching dalam intervensi tingkah laku murid bermasalah disiplin : kajian kes di Johor
by: Hussein, Mohd Yusof
Published: (2023) -
Memperkasakan pengetahuan agama dalam kalangan remaja bermasalah tingkah laku: ke arah pembentukan akhlak remaja sejahtera.
by: Fauziah Ibrahim,, et al.
Published: (2012) -
Hubungan antara tingkah laku perkongsian pengetahuan dan tingkah laku kerja inovatif di kalangan pekerja PKS
by: Syed Ahmad, Shariffah Syakilla Nisha, et al.
Published: (2020) -
Hubungan perapatan guru dengan murid dalam bilik darjah terhadap tingkah laku moral murid
by: Ngadmid, Syahruan Azan
Published: (2015)