Pembangunan Dan Penilaian Keberkesanan Modul Pendekatan Pengajaran Berasaskan Otak Dengan Integrasi i-Think Dan Brain Gym Untuk Meningkatkan Kefahaman Konseptual Dan Motivasi Belajar Fizik Pelajar Matrikulasi
Modul Pendekatan Pengajaran Berasaskan Otak dengan Integrasi i-Think dan Brain Gym (PPBO- iTB) dibangunkan dan digunakan sebagai intervensi untuk meningkatkan tahap kefahaman konseptual Fizik dan motivasi belajar Fizik pelajar kolej matrikulasi di utara Malaysia. Responden kajian terdiri daripada 18...
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
2018
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.usm.my/43625/1/AZLINA%20BINTI%20MAZLAN.pdf |
_version_ | 1825834824836841472 |
---|---|
author | Mazlan, Azlina |
author_facet | Mazlan, Azlina |
author_sort | Mazlan, Azlina |
collection | USM |
description | Modul Pendekatan Pengajaran Berasaskan Otak dengan Integrasi i-Think dan Brain Gym (PPBO- iTB) dibangunkan dan digunakan sebagai intervensi untuk meningkatkan tahap kefahaman konseptual Fizik dan motivasi belajar Fizik pelajar kolej matrikulasi di utara Malaysia. Responden kajian terdiri daripada 184 orang pelajar dengan 95 orang pelajar kumpulan eksperimen mengikuti pembelajaran Fizik menggunakan Modul PPBO-iTB, manakala 89 orang lagi berada dalam kumpulan kawalan dan mengikuti pembelajaran Fizik melalui Pendekatan Pengajaran Konvensional (PPK). |
first_indexed | 2024-03-06T15:28:30Z |
format | Thesis |
id | usm.eprints-43625 |
institution | Universiti Sains Malaysia |
language | English |
last_indexed | 2024-03-06T15:28:30Z |
publishDate | 2018 |
record_format | dspace |
spelling | usm.eprints-436252019-04-12T05:24:53Z http://eprints.usm.my/43625/ Pembangunan Dan Penilaian Keberkesanan Modul Pendekatan Pengajaran Berasaskan Otak Dengan Integrasi i-Think Dan Brain Gym Untuk Meningkatkan Kefahaman Konseptual Dan Motivasi Belajar Fizik Pelajar Matrikulasi Mazlan, Azlina L7-991 Education (General) Modul Pendekatan Pengajaran Berasaskan Otak dengan Integrasi i-Think dan Brain Gym (PPBO- iTB) dibangunkan dan digunakan sebagai intervensi untuk meningkatkan tahap kefahaman konseptual Fizik dan motivasi belajar Fizik pelajar kolej matrikulasi di utara Malaysia. Responden kajian terdiri daripada 184 orang pelajar dengan 95 orang pelajar kumpulan eksperimen mengikuti pembelajaran Fizik menggunakan Modul PPBO-iTB, manakala 89 orang lagi berada dalam kumpulan kawalan dan mengikuti pembelajaran Fizik melalui Pendekatan Pengajaran Konvensional (PPK). 2018-01 Thesis NonPeerReviewed application/pdf en http://eprints.usm.my/43625/1/AZLINA%20BINTI%20MAZLAN.pdf Mazlan, Azlina (2018) Pembangunan Dan Penilaian Keberkesanan Modul Pendekatan Pengajaran Berasaskan Otak Dengan Integrasi i-Think Dan Brain Gym Untuk Meningkatkan Kefahaman Konseptual Dan Motivasi Belajar Fizik Pelajar Matrikulasi. PhD thesis, Universiti Sains Malaysia. |
spellingShingle | L7-991 Education (General) Mazlan, Azlina Pembangunan Dan Penilaian Keberkesanan Modul Pendekatan Pengajaran Berasaskan Otak Dengan Integrasi i-Think Dan Brain Gym Untuk Meningkatkan Kefahaman Konseptual Dan Motivasi Belajar Fizik Pelajar Matrikulasi |
title | Pembangunan Dan Penilaian Keberkesanan Modul Pendekatan Pengajaran Berasaskan Otak Dengan Integrasi i-Think Dan Brain Gym Untuk Meningkatkan Kefahaman Konseptual Dan Motivasi Belajar Fizik Pelajar Matrikulasi |
title_full | Pembangunan Dan Penilaian Keberkesanan Modul Pendekatan Pengajaran Berasaskan Otak Dengan Integrasi i-Think Dan Brain Gym Untuk Meningkatkan Kefahaman Konseptual Dan Motivasi Belajar Fizik Pelajar Matrikulasi |
title_fullStr | Pembangunan Dan Penilaian Keberkesanan Modul Pendekatan Pengajaran Berasaskan Otak Dengan Integrasi i-Think Dan Brain Gym Untuk Meningkatkan Kefahaman Konseptual Dan Motivasi Belajar Fizik Pelajar Matrikulasi |
title_full_unstemmed | Pembangunan Dan Penilaian Keberkesanan Modul Pendekatan Pengajaran Berasaskan Otak Dengan Integrasi i-Think Dan Brain Gym Untuk Meningkatkan Kefahaman Konseptual Dan Motivasi Belajar Fizik Pelajar Matrikulasi |
title_short | Pembangunan Dan Penilaian Keberkesanan Modul Pendekatan Pengajaran Berasaskan Otak Dengan Integrasi i-Think Dan Brain Gym Untuk Meningkatkan Kefahaman Konseptual Dan Motivasi Belajar Fizik Pelajar Matrikulasi |
title_sort | pembangunan dan penilaian keberkesanan modul pendekatan pengajaran berasaskan otak dengan integrasi i think dan brain gym untuk meningkatkan kefahaman konseptual dan motivasi belajar fizik pelajar matrikulasi |
topic | L7-991 Education (General) |
url | http://eprints.usm.my/43625/1/AZLINA%20BINTI%20MAZLAN.pdf |
work_keys_str_mv | AT mazlanazlina pembangunandanpenilaiankeberkesananmodulpendekatanpengajaranberasaskanotakdenganintegrasiithinkdanbraingymuntukmeningkatkankefahamankonseptualdanmotivasibelajarfizikpelajarmatrikulasi |