Perkhidmatan Pelanggan Elektronik Di Malaysia: Penerimaan Aplikasi “E-Aduan” Dalam Kalangan Kakitangan Kerajaan Di Empat Kawasan Pentadbiran Pihak Berkuasa Tempatan

Beberapa kajian terutamanya berkaitan dengan “E-Dagang” dan Perbankan Internet dijalankan untuk melihat impak penerimaan ICT oleh pengguna berteraskan persekitaran dalam talian di organisasi yang berbeza. Namun, tidak ada kajian memfokus kepada sistem penyampaian perkhidmatan Pihak Berkuasa Tempatan...

Deskribapen osoa

Xehetasun bibliografikoak
Egile nagusia: Ahmad, Abdul Majeed
Formatua: Thesis
Hizkuntza:English
Argitaratua: 2012
Gaiak:
Sarrera elektronikoa:http://eprints.usm.my/44774/1/ABDUL%20MAJEED%20BIN%20AHMAD.pdf
_version_ 1825835030413312000
author Ahmad, Abdul Majeed
author_facet Ahmad, Abdul Majeed
author_sort Ahmad, Abdul Majeed
collection USM
description Beberapa kajian terutamanya berkaitan dengan “E-Dagang” dan Perbankan Internet dijalankan untuk melihat impak penerimaan ICT oleh pengguna berteraskan persekitaran dalam talian di organisasi yang berbeza. Namun, tidak ada kajian memfokus kepada sistem penyampaian perkhidmatan Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) terutama kajian penerimaan teknologi komunikasi baru, iaitu aplikasi dalam talian “E-Aduan”. “E-Aduan” merupakan aplikasi perkhidmatan pelanggan dalam talian yang dapat memperihalkan isu-isu berkaitan tingkah laku pengaduan pengguna yang berkait langsung dengan persoalan tingkah laku dan komunikasi manusia. Pada masa sama ia berupaya mengukur kecekapan organisasi, mengendalikan pengurusan aduan sebagai teras utama perkhidmatan pelanggan. Kajian ini bertujuan untuk mengenal pasti faktor-faktor yang dapat mempengaruhi niat pengguna untuk menerima aplikasi E-Aduan PBT. Dalam kajian ini,
first_indexed 2024-03-06T15:31:36Z
format Thesis
id usm.eprints-44774
institution Universiti Sains Malaysia
language English
last_indexed 2024-03-06T15:31:36Z
publishDate 2012
record_format dspace
spelling usm.eprints-447742019-07-01T02:01:34Z http://eprints.usm.my/44774/ Perkhidmatan Pelanggan Elektronik Di Malaysia: Penerimaan Aplikasi “E-Aduan” Dalam Kalangan Kakitangan Kerajaan Di Empat Kawasan Pentadbiran Pihak Berkuasa Tempatan Ahmad, Abdul Majeed P1-1091 Philology. Linguistics(General) Beberapa kajian terutamanya berkaitan dengan “E-Dagang” dan Perbankan Internet dijalankan untuk melihat impak penerimaan ICT oleh pengguna berteraskan persekitaran dalam talian di organisasi yang berbeza. Namun, tidak ada kajian memfokus kepada sistem penyampaian perkhidmatan Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) terutama kajian penerimaan teknologi komunikasi baru, iaitu aplikasi dalam talian “E-Aduan”. “E-Aduan” merupakan aplikasi perkhidmatan pelanggan dalam talian yang dapat memperihalkan isu-isu berkaitan tingkah laku pengaduan pengguna yang berkait langsung dengan persoalan tingkah laku dan komunikasi manusia. Pada masa sama ia berupaya mengukur kecekapan organisasi, mengendalikan pengurusan aduan sebagai teras utama perkhidmatan pelanggan. Kajian ini bertujuan untuk mengenal pasti faktor-faktor yang dapat mempengaruhi niat pengguna untuk menerima aplikasi E-Aduan PBT. Dalam kajian ini, 2012-06 Thesis NonPeerReviewed application/pdf en http://eprints.usm.my/44774/1/ABDUL%20MAJEED%20BIN%20AHMAD.pdf Ahmad, Abdul Majeed (2012) Perkhidmatan Pelanggan Elektronik Di Malaysia: Penerimaan Aplikasi “E-Aduan” Dalam Kalangan Kakitangan Kerajaan Di Empat Kawasan Pentadbiran Pihak Berkuasa Tempatan. PhD thesis, Universiti Sains Malaysia.
spellingShingle P1-1091 Philology. Linguistics(General)
Ahmad, Abdul Majeed
Perkhidmatan Pelanggan Elektronik Di Malaysia: Penerimaan Aplikasi “E-Aduan” Dalam Kalangan Kakitangan Kerajaan Di Empat Kawasan Pentadbiran Pihak Berkuasa Tempatan
title Perkhidmatan Pelanggan Elektronik Di Malaysia: Penerimaan Aplikasi “E-Aduan” Dalam Kalangan Kakitangan Kerajaan Di Empat Kawasan Pentadbiran Pihak Berkuasa Tempatan
title_full Perkhidmatan Pelanggan Elektronik Di Malaysia: Penerimaan Aplikasi “E-Aduan” Dalam Kalangan Kakitangan Kerajaan Di Empat Kawasan Pentadbiran Pihak Berkuasa Tempatan
title_fullStr Perkhidmatan Pelanggan Elektronik Di Malaysia: Penerimaan Aplikasi “E-Aduan” Dalam Kalangan Kakitangan Kerajaan Di Empat Kawasan Pentadbiran Pihak Berkuasa Tempatan
title_full_unstemmed Perkhidmatan Pelanggan Elektronik Di Malaysia: Penerimaan Aplikasi “E-Aduan” Dalam Kalangan Kakitangan Kerajaan Di Empat Kawasan Pentadbiran Pihak Berkuasa Tempatan
title_short Perkhidmatan Pelanggan Elektronik Di Malaysia: Penerimaan Aplikasi “E-Aduan” Dalam Kalangan Kakitangan Kerajaan Di Empat Kawasan Pentadbiran Pihak Berkuasa Tempatan
title_sort perkhidmatan pelanggan elektronik di malaysia penerimaan aplikasi e aduan dalam kalangan kakitangan kerajaan di empat kawasan pentadbiran pihak berkuasa tempatan
topic P1-1091 Philology. Linguistics(General)
url http://eprints.usm.my/44774/1/ABDUL%20MAJEED%20BIN%20AHMAD.pdf
work_keys_str_mv AT ahmadabdulmajeed perkhidmatanpelangganelektronikdimalaysiapenerimaanaplikasieaduandalamkalangankakitangankerajaandiempatkawasanpentadbiranpihakberkuasatempatan